کد خبر: 338036
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
مجموعه سه جلدی «تماشای پرندگان» برگزیده لاک‌پشت پرنده شد

مجموعه سه جلدی «تماشای پرندگان» به نویسندگی پرویز بختیاری موفق به دریافت نشان نقره‌ای دوره یازدهم لاک‌پشت پرنده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران این رویداد ادبی نشان نقره دوره یازدهم را به مجموعه سه جلدی «تماشای پرندگان» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «به دلیل توجه به تنوع زیستی، اهمیت پرنده‌ها برای محیط زیست و تقویت احساس مسئولیت کودکان و نوجوانان ایرانی در برابر پرندگان ایرانی» اختصاص دادند.

مجموعه «تماشای پرندگان» که مناسب گروه سنی بالای ۱۲ سال (نونگاه) است، کودکان و نوجوانان را با گونه‌های مختلف پرندگان و نوع زیست آنها آشنا می‌کند.

ترویج پرنده‌نگری و کمک به شناسایی ارزش‌های پرنده‌ها، تنوع زیستی و حفظ آنها برای نسل آینده و ایجاد اشتغال برای جوانان از اهداف مهم این مجموعه کتاب است.

گروه داوران لاک‌پشت پرنده را حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، شیوا حریری، شادی خوشکار، علی‌اصغر سیدآبادی، گیتی صفرزاده، گیسو فغفوری، نیکو کریمی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، فرناز میرحسینی و رؤیا میرغیاثی تشکیل دادند.

یادآوری می‌شود گروه داوران لاک‌پشت پرنده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، برگزیدگان دوره‌های یازدهم و دوازدهم نشان‌های طلایی و نقره‌ای را اعلام و به دو چهره پیشکسوت عرصه کتاب کودک و نوجوان نشان ویژه لاکپشت پرنده را اهدا کرد.

مراسم اعلام برگزیدگان روز یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =