نقش روابط عمومی در ثبت و پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های مراکز کانون

گردهم‌آیی یک روزه کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، در این گردهم‌آیی که هم‌زمان با 27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد کارشناسان روابط عمومی ستاد مرکزی کانون و استان‌ها پیرامون بالابردن جایگاه این نهاد تاثیرگذار در کانون با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
علی گنج کریمی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کانون در این گردهمایی ـ که سید صادق رضایی مدیر عامل کانون نیز در بخشی از آن حضور داشت ـ با اشاره به جایگاه کانون در عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان نقش روابط عمومی را در ثبت رویداد‌ها و فعالیت‌های کانون با اهمیت ارزیابی کرد.
وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به ایجاد بانک اطلاعات سازمانی، ثبت این اتفاقات را خدمتی به نسل آینده‌ دانست که می‌خواهند از گذشته‌ی کانون باخبر شوند.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کانون شرایط امروز روابط عمومی در کانون را نقطه‌ی عطفی تاریخی برای تاثیرگذاری و پویایی بیشتر این نهاد دانست و در عین حال تاکید کرد کانون در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است و بسیاری از صاحب‌نظران عرصه‌ی ادبیات کودک ونوجوان ایران‌، شرایط حاضر را ـ به دلیل تلاش‌های کانون برای گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌ی نشرـ دوران طلایی ادبیات و کتاب کودک می‌دانند.
گنج کریمی افزود: این شرایط وظیفه‌ی روابط عمومی کانون را در ثبت و انتقال این اتفاقات جدید به جامعه و استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعداد‌های همکاران کانون سنگین‌تر می کند.
وی سلامت نفس و پرهیز از تنگ ‌نظری را از ویژگی‌های اصلی یک روابط عمومی موفق برشمرد و گفت: نمی‌توان نقش روابط عمومی را نادیده گرفت و خوشبختانه امروز اراده‌ای قوی و محکم در کانون وجود دارد که به استعداد‌های استان‌ها و مراکز کانون بها داده شود و این نیازمند وجود دریچه‌ای برای ایجاد پیوند بین استان‌ها و مرکز است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کانون یادآور شد که برنامه‌های روابط عمومی به ویژه راه‌اندازی نشریه الکترونیکی به تحقق ایده‌های مدیرعامل کانون برای ایجاد پیوند بین استان‌ها و مرکز کمک خواهد کرد و استعدادهای همکاران کانون را در معرض دید جامعه قرار خواهد داد.
نشریه‌ی الکترونیکی کانون با عنوان پلاک 44 در این گردهمایی به صورت آزمایشی توسط مدیر عامل کانون رونمایی شد.
شیوه‌ی ارزیابی روابط عمومی‌های برتر کشور، پوشش خبری سفرهای مدیر عامل و مسوولان کانون به استان‌ها و گسترش فعالیت‌‌های بین‌المللی در استان‌ها از جمله موضوع‌هایی بود که در این گردهم‌آیی به آن پرداخته شد.
در نشست صبح روز 27 اردیبهشت راضیه باباخانی مدیر کانون استان خراسان رضوی ضمن عرض تبریک روز روابط عمومی به حاضران در گردهمایی بر این نکته تاکید کرد که روابط عمومی توجیه‌کننده رفتارهای سازمانی نیست و این دیدگاه به باور من یک آسیب به این عرصه تلقی می‌شود.
محسن حموله معاون روابط عمومی در این نشست به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های روابط عمومی در یک سال گذشته در ستاد و استان‌ها پرداخت و مهدی حشمتیان معاون بین‌الملل نیز فعالیت‌های بخش بین‌الملل را تشریح کرد.
وی برنامه‌ریزی برای برگزاری دوسالانه تصویرگری در ایران را از جمله برنامه‌های آینده‌ی بخش بین‌الملل کانون بر شمرد.
در پایان این نشست از چند تن از همکاران روابط عمومی مرکز و استان‌های کانون که با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون همکاری داشته‌اند قدردانی و هدایای معاون فرهنگی کانون به آن‌ها اهدا شد.
همچنین بهرام دهکردی کارشناس روابط عمومی خوزستان و علیرضا جاوری از اصفهان به دلیل فعالیت موثرشان در سفرهای استانی مدیرعامل کانون به این‌استان‌ها مورد قدردانی قرار گرفتند.
سید صادق رضایی مدیر عامل کانون در عین حال با اهدای یک لوح تقدیر و هدایایی به مناسبت روز روابط عمومی از تمامی مسوولان و کارشناسان روابط عمومی و بین‌الملل کانون قدردانی کرد.
وی در این لوح تقدیر روابط عمومی را یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهم‌ترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده دیگر علوم قرن حاضر و اولین عنصر و اساسی‌ترین اصل مورد نیاز بشر در جهان امروز دانسته است.
مدیر عامل کانون در این متن ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالان این عرصه و همکاران کانون همچنین به این نکته اشاره کرده است که در جهان حاضر، روابط عمومی به عنوان یک فرآیند و نه یک رویداد، نقش مهمی در مناسبات اجتماعی جامعه و سازمان‌ها ایفا می‌کند و روابط عمومی یک جریان همیشه پویا در عرصه جهانی، ملی و منطقه‌ای به حساب آمده که قادر است نگاه جامعه و مسوولان را به خود معطوف نماید.