نشریه الکترونیکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد

همزمان با روز ملی روابط عمومی و ارتباطات‌، نشریه الکترونیکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان "پلاک 44" توسط مدیرعامل کانون رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این نشریه به عنوان تازه ترین فعالیت اینترنتی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون هم‌زمان با 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به صورت آزمایشی در اینترنت فعالیت خود را آغاز کرد.
علی گنج کریمی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کانون در این مراسم که در شهر مقدس مشهد برگزار شد بها دادن به رشد همکاران و استعدادهای آنان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز کانون و مربیان و معرفی آن را به جامعه از اهداف اصلی راه‌اندازی این نشریه بر شمرد.
این نشریه با نشانی اینترنتی www.ekanoon.com به گفته‌ی محمد حسین دیزجی سردبیر آن به خانواده بزرگ کانون تعلق دارد و فعالیت‌ها و آثار مربیان، کارشناسان، اعضای مراکز و دیگر کارکنان در این مجموعه ارایه می‌شود.
وی افزود: پلاک 44 در عین حال یک فرصت است تا از طریق آن بتوان با برخی اخبار و رویدادهای کانون در مراکز مختلف کشور، بیشتر آشنا شد.
بر اساس این گزارش این نشریه که فعالیت آزمایشی خود را از روز 27 اردیبهشت 1390 در گردهمایی کشوری کارشناسان روابط عمومی کانون در مشهد آغاز کرد، از چهار بخش اصلی شامل فرهنگی، هنری، ادبی و آموزشی تشکیل شده است. هر بخش نیز از قسمت‌های متنوعی برخوردار می باشد. خبر، گزارش، مصاحبه، شعر، داستان، عکس، طنز، مقاله، خواندنی‌ها، کاریکاتور، معرفی وبلاگ، معرفی کتاب و خاطرات از جمله سرفصل های این نشریه الکترونیکی به شمار می رود.
در نخستین شماره‌ی نشریه الکترونیکی پلاک 44 مطالبی مانند مقاله‌ی تاثیر قصه‌های قرآنی بر اندیشه و تخـــیّل کــودکــــان و نوجـوانان، عکسی از همکاران روابط عمومی کانون در سال 1386 ، مقاله‌ای با عنوان نمایش و تربیت، گفت و‌گویی با سیروان قلعه شاخانی، عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون کامیاران با عنوان "من با عروسک های چوبی زندگی می‌کنم"، شعری با عنوان "خدا با بچه ها خیلی رفیق است"، معرفی وبلاگ "بچه های تون"، مطلب طنز "انواع روابط عمومی"، خاطره‌ای با عنوان "بداخلاق … !"، معرفی جلوه‌های طبیعی استان‌‌ها با عنوان"قینرجه، چشمه آبگرمی که برایتان تخم مرغ می‌پزد و داستانی با عنوان" تکیه بر باد" از عبدالصالح پاک به چشم می‌خورد.
علی گنج کریمی به عنوان مدیر مسوول و محمدحسین دیزجی سردبیری این نشریه را عهده دار هستند و طراحی سایت را هادی یقین‌لو انجام داده است.
پلاک 44 در حال حاضر به صورت آزمایشی و هر دو هفته یک بار منتشر می شود. این نشریه به تدریج کامل شده و آثار بیشتری از همکاران کانونی را منتشر خواهد کرد.
عنوان این نشریه الکترونیکی(پلاک 44) از سال تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(1344) الهام گرفته شده است.