مدیر عامل کانون: روابط عمومی از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی استفاده کند

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی و افکار عمومی به نفع سازمان بهره بگیرد و از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون به خوبی دفاع کند.

سید صادق رضایی مدیرعامل کانون این مطلب را در جمع مسوولان و کارشناسان روابط عمومی و بین‌الملل کانون در شهر مشهد هم زمان با 27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی کانون، وی ادامه داد: روابط عمومی از چنان اصالتی برخوردار است که به جای محو شدن در فن‌آوری‌ و دانش امروز آن را با قدرت در خدمت فعالیت‌های خود قرار داده است.
مدیر عامل کانون با اشاره به این که علم روابط عمومی علمی جدید نیست و ریشه در تاریخ زندگی بشر دارد بر این نکته تاکید کرد که روابط عمومی هیچ‌گاه محو نمی‌شود و پیشرفت‌های بشر روز به روز این هنر و فن ارزشمند را تقویت می‌کند.
رضایی ادامه داد: ارتباط یک مهارت بزرگ است که بشر از دیرباز به آن توجه جدی نشان داده است و حتی در رابطه‌های دو نفره نیز کسی موفق است که از مهارت بیشتری در ارتباط برخوردار باشد و به نظر من علم و دانش و ثروت نیز چنان‌چه با مهارت ارتباط آمیخته نشود فرد یا سازمان را به موفقیت نزدیک نمی‌کند.
مدیر عامل کانون عشق و علاقه‌ی کارشناسان و کارکنان روابط عمومی به سازمان خود را در بهبود کیفیت فعالیت‌ها با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: برای این انگیزه‌ها نمی‌توان قیمتی تعیین کرد و داشتن چنین همکارانی که به سازمان خود علاقه دارند، از دانش بالایی برخوردارند و به برنامه‌ریزی‌های سازمان کمک می‌کنند می‌تواند سرمایه‌ای بزرگ محسوب شود.
رضایی یادآور شد که کارشناسان روابط عمومی باید تمامی آثار و محصولات و برنامه های کانون را پیش از دیگران مورد مطالعه قرار دهند و پیش قدم در ارزیابی و نقد این آثار و کتاب‌ها باشند و دیدگاه‌های خود را به دست اندرکاران کانون منتقل کنند.
وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که روابط عمومی باید تمامی اقدامات انجام شده در کانون و آن چه که قرار است انجام شود را به نحو مناسبی به مخاطبان منعکس و معرفی کند و خوب بیان کردن مواضع و اهداف و شرح وظایف و فعالیت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
بخشی از سخنان مدیر عامل کانون نیز بر این مهم تاکید داشت که روابط عمومی در ایران باید به سمت ارایه‌ی الگویی اسلامی روابط عمومی پیش برود و با نگاهی مبتنی بر قرآن مجید و احادیث نبوی، علوی، رضوی و مهدوی باشد مدلی از یک روابط عمومی اسلامی را طراحی کند.
رضایی توضیح داد در کانون می‌خواهیم طهارت و پاکی آثار و تولیدات خودمان را ـ به دور از فریب و دغل‌کاری ـ به جامعه معرفی کنیم و مردم هم از ما انتظار دارند برای تحقق جامعه‌ای اسلامی محصولاتی را به آن‌ها معرفی کنیم که نگاه اسلامی و مذهبی در آن‌ وجود داشته باشد و این مهم به یک روابط عمومی خوب نیاز دارد.
وی همچنین از مجموعه‌ی فعالیت‌ها و تلاش‌های مدیریت و همکاران روابط عمومی و بین‌ا‌لملل کانون قدردانی کرد.
سید صادق رضایی در گردهم‌آیی مسوولان و کارشناسان روابط عمومی و بین الملل کانون از نشریه الکترونیکی روابط عمومی با عنوان پلاک 44 رونمایی و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های کارشناسان این مجموعه در سراسر کشور به مناسبت 27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات قدردانی کرد.