کد خبر: 209867
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
بازدید 20703
کاغذ باطله هایی که به کاغذ سفید تبدیل می شوند

مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان در اقدامی خلاقانه کارگاه کاغذ سازی را در محل مرکز برپا کرده اند.

به گزارش روابط عمومی استان کرمان ،مربیان این مرکز به منظور آموزش صرفه جویی در استفاده از کاغذ و بازیافت و بهره وری از کاغذهای باطله ، اقدام به راه اندازی کارگاه کاغذ سازی در محل مرکز کرده اند.
در این کارگاه با استفاده از کاغذهای باطله، خمیر کاغذ تهیه می شود سپس مراحل ساخت کاغذ و مقوا به ترتیب طی شده و مقواهای ساده ، طرح دار و فانتزی تولید می شود.
در کارگاه کاغذ سازی اعضا پس از خرد کردن کاغذهای باطله آنها را در مخلوط کن می ریزند تا به خمیر یک دست تبدیل شود.سپس خمیر بدست آمده را درون یک ظرف بزرگ با آب مخلوط کرده و درون قالب سیمی می ریزند. در اقدام بعدی قالب بر روی پارچه ای که در زیر آن موم قرار داده شده است گذاشته می شود تا آب اضافی آن گرفته شود.
 اعضا با استفاده از خلاقیت خودبرای تهیه مقواهای طرح دار مقداری گلبرگ و برگ خشک را با خمیر کاغذ مخلوط می کنند و از مقواهای تولید شده برای انجام کارهای هنری مختلف استفاده می کنند.
مرکز فرهنگی هنری رفسنجان همچنین به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضای مرکز با مراحل تهیه و تولید کاغذ از کارخانه کاغذ سازی این شهرستان بازدید کرد.