کد خبر: 213975
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
بازدید 3333
آغاز شانزدهمین جشنواره قصه گویی مرحله ی استانی در گیلان

شانزدهمین جشنواره قصه گویی مرحله ی استانی با شرکت 43 قصه گو از 26 آذر در مجتمع کانون پرورش فکری رشت فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان نقی علیزاده مدیر کانون استان در شانزدهمین جشنواره قصه گویی مرحله ی استانی با اشاره به پیشینه ی قصه گویی از آغاز خلقت انسان یادآور شد: کشور فرهنگی ما ایران با کهن ترین تاریخ بشری از فرهنگ و ادبیات غنی و فاخری برخوردار است که قصه و قصه گویی در آن  نقش و جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است طوری که ایران در این مقوله الگوی دیگر کشورهای جهان محسوب می شود.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهای فرهنگی است که در ترویج قصه گویی و قصه های مناسب برای کودکان و نوجوانان در سطح کشوری و بین المللی فعالیت می کند.
مدیر کانون گسترش فرهنگ قصه گویی، معرفی قصه گویان برتر، گسترش زبان و ادبیات فارسی، انتقال تجارب زندگی، آشنایی با ادبیات بومی و محلی و رشد قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را از جمله اهداف قصه و قصه گویی برشمرد و مربیان کانون را به تقویت فعالیت قصه گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون تشویق کرد.
شرکت کنندگان جشنواره در سه بخش داوران بزرگسال، کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار می گیرند.
در مرحله ی استانی شانزدهمین جشنواره قصه گویی43 قصه گو از 26 آذر تا 27 آذر در مجتمع کانون پرورش فکری رشت با هم به رقابت می پردازند و برگزیدگان به مرحله ی منطقه ای راه می یابند.