بازار تئاتر کودک و نوجوان جشن بزرگ نمایش‌هاست

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معتقد است، بازار تئاتر کودک و نوجوان یک رویداد ناب و منحصر به فرد کانونی است که ثمرات آن در سال‌های نه چندان دور مشاهده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،محسن حموله با موثر دانستن این بازار در جهت معرفی محصولات نمایشی توضیح داد: این بازار برای نخستین بار است که در کشور آن هم به صورت کاملا تخصصی و در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، می‌تواند منشا تحولات و تغییرات مهمی در این عرصه هنری باشد.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاستگاه بسیاری از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان از جمله هنرمندان عرصه‌ نمایش عروسکی است و اغلب آنان بخشی از موفقیت خود را وامدار کانون و کتاب‌خانه‌های آن هستند. بنابراین انتظار می‌رود نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان بتواند کارکرد موثری را در توسعه این هنر ارزشمند و همچنین معرفی آن در بین اقشار مختلف جامعه مانند هنرمندان، خانواده‌ها و دانشجویان علاقه‌مند داشته باشد.
حموله یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی بازار را گسترش فرهنگ تئاتر کودک و نوجوان در سطح جامعه دانست و اظهار داشت: با برنامه‌های متنوعی که در روزهای برگزاری بازار تئاتر تدارک دیده شده امیدواریم به اهداف این فعالیت برسیم.
وی با این توضیح که فعالیت گروه‌های نمایشی نباید منحصر به اجرای صحنه‌ای باشد، تصریح کرد: ورود به حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، ارایه مشاوره و حضور در فعالیت‌هایی مانند طراحی و تولید عروسک‌های نمایشی می‌تواند کیفیت کاری گروه‌ها را بالا ببرد. این مساله در رونق اقتصادی تئاتر بسیار مهم است و برای گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان به عنوان یک شریان حیاتی محسوب می‌شود. تبادل تجربه و احیای شیوه‌های نمایشی که گاه در طول زمان فراموش شده‌اند می‌تواند از دست‌آوردهایی باشد که به رونق اقتصادی و هنری تئاتر کودک ونوجوان کمک کند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: این بازار هنری منطبق بر رسالت کانون در توجه به شاخصه‌هایی مانند کمک به خلاقیت و نوآوری در کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا می‌شود. احترام به هنرمندان و مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان در موضوع‌هایی مانند نمایش خلاق و نمایش عروسکی و همچنین نمایش‌های بومی و محلی از چشم‌اندازهای مهم بازار است که تحقق آن‌ها به رشد و شکوفایی تئاتر کودک و نوجوان منجر خواهد شد.
حموله بازار را جشن بزرگ تئاتر کودک و نوجوان دانست و اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی در بخش‌ها و موضوع‌های مختلف برای این فعالیت تدارک دیده شده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی‌می‌شود و بی‌تردید در این بازار شاهد حضور پرشور هنرمندان و دیگر مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان خواهیم بود. با توجه به رسالت مشترک بازار و فعالیت‌های کانون باید گفت بازار تئاتر کودک و نوجوان یک رویداد ناب و منحصر به فرد کانونی است که ثمرات آن در سال‌های نه چندان دور مشاهده خواهد شد.
 بازار تئا‌تر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئا‌تر ببریم» از 8 تا 12 تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.