بازار تئاتر کودک و نوجوان در مراکز استان‌ها برگزار شود

بهزاد صدیقی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، معتقد است، شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این بازار برای دوره‌ی آتی با تامین اعتبار و بودجه بیشتر بازار تئاتر کودک و نوجوان را به شکل بین‌المللی در چند مرکز استان‌های کشور برگزار کند تا مخاطبان غیرایرانی و غیرتهرانی نیز از دستاوردهای فعالان و گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان ایران و خارج از ایران نیز بهره و استفاده بیشتری ببرند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدیقی با این توضیح که بازار می‌تواند مخاطبان مختلفی را به سوی خود جذب کند، گفت: مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان در این بازار با گروه‌ها، فعالان و محصولات این شاخه تئاتری و همه افرادی که در این عرصه فعالیت دارند آشنا خواهند شد.
وی ادامه داد: تئاتر کودک و نوجوان در بدنه تئاتر ایران سهم زیادی ندارد، این بازار حداقل تاثیری که می‌تواند بگذارد این است که مدیران فرهنگی و وزارت‌خانه‌های مرتبط با فرهنگ و هنر را با محصولات آنان و فعالان این عرصه آشنا کند.
این نمایشنامه‌نویس با این توضیح که بازار تئاتر کودک و نوجوان در تهران برگزار می‌شود و در استان‌های کشور به صورت فراگیر نیست، گفت: به طبع دانشجویان، دانشگاهیان و مخاطبان تهرانی امکان استفاده از بازار را دارند. امیدوارم در سال‌های آتی هم‌زمان با برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان این بازار در مراکز استان‌ها نیز برپا شود تا همه نوع مخاطبان از آن بهره لازم را ببرند.
وی با بیان این‌که در بازار تولید کنندگان و فعالان تئاتر کودک و نوجوان از هنرمندان و مراکز می‌توانند محصولات هنری خود را به نمایش و فروش بگذارند و آخرین دستاوردهای خلاقیت‌های نمایشی خود را در معرض دید قرار دهند، افزود: آشنایی تجربیات یکدیگر گروه‌های تئاتری و خالقان تئاتر کودک و نوجوان، آشنایی مدیران و مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان از دستاوردهای هنرمندان و گروه‌های این نوع تئاتر کمترین بهره‌ای است که نصیب هر یک از شرکت کنندگان این بازار می‌شود. بازار تئاتر کودک و نوجوان راهی است برای رسیدن به تجربه‌ای نو و دستاوردهای جدید.
سردبیر فصل‌نامه تجیر با این توضیح که خوشبختانه با برگزاری سمینار و نشست‌های علمی و پژوهشی در روزهای برگزاری بازار، هنرمندان، گروه‌ها و مخاطبان تئاتر می‌توانند در جریان مباحث نظری و علمی جدید در این حوزه قرار گیرند، اظهار داشت: در واقع بازار بین تئاتر کودک با برگزاری سمینار و نشست‌های پژوهشی بعد علمی و نظری خود را تقویت می‌کند، در این سمینار و نشست‌ها مباحث پژوهشی و نظری تخصصی تئاتر کودک و نوجوان با موضوع‌های مختلف از منظرهای جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد که تئاتر کودک و نوجوان در این بخش فقیر است و با برگزاری این نشست‌ها بخشی از نیازهای علمی و پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان کشور تقویت خواهد شد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.