ورود سومین مرکز سیار کانون اهواز به روستا

سومین مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر اهواز هم‌زمان با سفر مدیرعامل کانون به استان خوزستان، خدمت‌رسانی فرهنگی خود را به مناطق روستایی این شهر آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این خودروی وانت دو کابینه از سوی کانون استان تجهیز و راه‌اندازی شده است تا روستای مگطوع و بخش‌هایی از مناطق روستایی اهواز را تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار دهد.
آیین گشایش این مرکز روز 30 دی 1394 با حضور محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، علیرضا کرمانی مدیرکل آموزش و پژوهش و غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون خوزستان و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد.
کودکان روستایی در این آیین - که در حیاط یک مدرسه مگطوع برگزار شد - با در دست داشتن نوشته‌هایی حضور کانون مهربانی را در روستای خود خیر مقدم گفته بودند.
در این آیین غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون استان خوزستان توضیح داد که مراکز سیار، هم به کودکان کتاب امانت می‌دهند هم با استفاده از مربیان مجرب به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند. این مساله باعث شکوفایی خلاقیت‌های بچه‌ها می‌شود.
خراسانی معاون آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز نیز با تاکید بر این که هر فعالیتی باید از دوران دبیرستان آغاز شود تاکید کرد دانش‌آموزان روستایی مملو از صفا، صمیمیت و صبر هستند.
موسوی بخشدار بخش اسماعیلیه نیز ضمن قدردانی از کانون برای راه‌اندازی این کتاب‌خانه در سخنانی صریح از کمبود امکانات آموزشی در این منطقه انتقاد کرد و گفت: ارایه هر خدمتی به این کودکان باید منجر به ارتقای دانش و سطح تحصیلی آنان شود.
وی کمبود امکانات آموزشی، هوشمند نبودن هیچ یک از مدارس منطقه، نبود دبیرستان و سرویس رفت و آمد برای انتقال بچه‌ها به مناطق اطراف را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان و عدم امکان ادامه تحصیل برخی از آنان می‌شود در حالی که ما آمادگی داریم زمین در اختیار مدرسه قرار دهیم و در ساخت آن همکاری کنیم.
بر اساس این گزارش، روستایی که آیین افتتاح مرکز سیار کانون در آن برگزار شد از مناطق مقاوم و تحت اشغال رژیم بعثی عراق در بخشی از دوران دفاع مقدس بود و مردم این روستا در برابر تجاوز دشمن به مقاومت و ایثار و پایمردی پرداختند.
بر اساس این گزارش در همین آیین که مسوولان شورای روستا و برخی نهادهای انقلابی مانند بسیج مستضعفین و بزرگان روستا نیز حضور داشتند طرح «تئاتر کوچک» کانون برای اولین بار در کشور رونمایی شد.
این جعبه شامل یک کتاب و شخصیت‌های داستانی آن به صورت عروسک‌های انگشتی، ابزاری برای ترویج هنر تئاتر در روستاها و علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه تولید شده است.
مدیرعامل کانون و هیات همراه که در نخستین روز سفر خود به خوزستان در شهر اهواز حضور داشتند روز 1 بهمن از مراکز کانون آبادان و خرمشهر بازدید می‌کنند.