اجرای 180 برنامه در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی

کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با حضور در 180 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی <BR> سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی به عنوان مدیر کل کانون استان و رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر در نشست رسانه‌ای ستاد دهه فجر استان به تشریح برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر پرداخت.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این نشست رسانه‌ای از اجرای 180 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان خبر داد.
حمیدی با بیان این‌که کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر تلاش می‌کند تا ارزش‌ها و اندیشه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی را برای فرزندان ایران اسلامی بیان کند، خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان با حضور در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به صورت غیرمستقیم با ارزش‌ها و اهداف عالی انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: از مجموع 180 برنامه پیش بینی شده 85 برنامه در سطح مراکز فرهنگی، هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و 95 برنامه توسط دیگر اعضای کمیته کودک و نوجوان هم‌چون: بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، فرهنگ و ارشاد و ... به مرحله اجرا در خواهد آمد.
رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر خراسان جنوبی در ادامه گفت: فستیوال فیلم کودک و فستیوال بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری ایستگاه نقاشی و کاردستی در حاشیه مراسم راه‌پیمایی 22 بهمن، برگزاری نمایشگاه توان‌مندی‌های کودکان و نوجوانان، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، ایستگاه قصه‌گویی انقلاب، شعرخوانی و کارگاه‌های هنری سفال و نقاشی از جمله برنامه‌هایی است که در سطح مراکز فرهنگی هنری سطح استان در سطح تمامی شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز، کارگاه «ارتباط آموزه‌های دینی و انقلابی در آثار هنری و ادبی کودکان» با حضور دکتر سنگری نویسنده و پژوهش‌گر کشوری، رونمایی از کتاب «طرح‌ها و تجربه‌های خلاق کارگاه‌های ادبی»، توزیع لوازم التحریر و کتاب بین اعضای کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، عصر شعر خوانی و داستان، ایستگاه شعار نویسی، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با فرمانداران، شهرداران و ائمه جمعه و گلباران تمثال مبارک امام راحل (ره) و نواختن زنگ انقلاب از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام ا... دهه مبارک فجر به شمار می‌رود.
حمیدی بخشی از سخنانش را به برنامه‌های دیگر اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر اختصاص داد و گفت: برپایی جشن‌های انقلاب، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، مسابقات ورزشی دومینو، بازی‌های بومی و محلی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و مسابقه خاطره نویسی انقلاب توسط این کمیته‌ها در گرامی داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اجرا می‌شود.
نشست رسانه‌ای مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر خراسان جنوبی صبح هفتم بهمن 1394 در سالن اجتماعات بنیاد شهید با حضور اصحاب خبر و به دعوت ستاد دهه فجر استان برگزار شد.