برگزاری فستیوال فیلم کودک در کانون خراسان جنوبی

هم‌زمان با آغاز دهه فجر «فستیوال فیلم کودک» در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون استان با اکران فیلم‌های تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با آغاز فجر پیروزی،  کانون خراسان جنوبی از کودکان دعوت می‌کند با حضور در جشن‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تماشای فیلم‌هایی از مجموعه فیلم‌های «هشتاد روز، هشتاد فیلم» تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنشینند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: «فستیوال فیلم کودک» در سطح مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 بیرجند، درمیان، قاین، فردوس، بشرویه و کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند برگزار خواهد شد.
 حمیدی خاطر نشان کرد: این یک برنامه هدف‌مند است که علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط برای کودکان اهدافی هم‌چون نقد فیلم و تأکید بر توجه دقیق به محتوای فیلم را دنبال می‌کند و در پایان پخش فیلم، مربیان با طرح سوالاتی نظرات تماشاگران را جمع آوری و پس از بررسی تحلیل کلی فیلم را  از  زبان کودکان هر شهرستان اعلام خواهند کرد.
مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی برگزاری «فستیوال بازی‌های رایانه ای» را از دیگر برنامه‌های ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: این برنامه در مراکز فرهنگی هنری «نهبندان، سرایان و شماره 3 بیرجند» با هدف معرفی بازی‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.
کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر استان خراسان جنوبی 180 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی را در ایام ا.... دهه فجر پیش‌بینی کرده است که با حضور پرشور و نشاط کودکان و نوجوانان به مرحله اجرا در خواهد آمد.