اجرای طرح کتابخانه کلاسی من در مازندران

<BR> <BR> مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از اجرای طرح کتابخانه کلاسی من در مدارس محروم استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، طرح "کتابخانه کلاسی من"  یکی از طرح های این کانون برای گشترش فرهنگ مطالعه در میان کودکان ونوجوانان دانش آموز است.
بر اساس این طرح: کانون مازندران با اختصاص کتاب هایی به مدارس محروم روستا ها و شهر ها و جانمایی کتابخانه کوچک در هر کلاس تلاش می نماید تا دانش آموزان به مطالعه کتاب های مفید بپردازند. در نهایت دانش آموزان هر کلاس پس از مطالعه کتاب های خوانده شده آنرا با کتاب های دیگر کلاس ها معاوضه می نمایند.
در راستای اجرای این طرح، برای نخستین بار کتابخانه کلاسی من در مدارس ابتدایی روستاهای بندپی غربی شهرستان بابل به اجرا درآمد.
قاسم عزیززاده گرجی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران با اعلام این خبر افزود:  همزمان با هفته کتاب، ضمن حضور در چهار مدرسه ابتدایی این منطقه  از این طرح رونمایی شد.
در این طرح که رئیس آموزش و پرورش منطقه بندپی غربی و سایر مسوولان آموزش و پرورش بند پی حضور داشتند؛گرجی با  ارائه توضیحات و اهداف این برنامه اظهار داشت: این طرح با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کودکان ونوجوانان مناطق محروم شهری و روستایی و در عین حال با هدف معرفی کتاب های خوب و مناسب کانون پرورش فکری اجرا شده است و تلاش خواهد شد تادر آینده ای نزدیک اینگونه خدمات در سایر مناطق و مدارس اجرایی شود.
عزیززاده گرجی، ضمن اهدای کتاب به کتابخانه های کلاسی مدارس بندپی غربی بابل، در خصوص این طرح گفت: این طرح برای نخستین بار با حمایت اداره کل کانون پرورش فکری در استان در این منطقه در حال اجرا می باشد و در این مرحله نزیدک به 2100 جلد کتاب با عناوین متعدد ، متناسب با گروه سنی دانش آموزان و به تعداد دانش آموزان هر پایه به تفکیک در اختیار آنها قرارداده شده تا با امانت گرفتن این کتاب ها از قفسه ی کتابخانه کلاسی ، پس از مطالعه ، دانش آموزان بتوانند فعالیت هایی در خصوص کتاب مورد مطالعه در کلاس و حتی در مراسمات مدرسه انجام دهند.
وی با بیان اینکه این طرح در سایر مدارس استان نیز اجرا خواهد شد، خطاب به  دانش آموزان و اعضای کتابخانه سیار روستایی کانون در بند پی گفت:  "کتاب بهترین دوست انسان است و از آنجایی که انسان ها سعی دارند دوستان خود را خوب بشناسند؛ می بایست در دوستای مان با کتاب، ببینیم که چقدر و چگونه آن را مطالعه می کنیم."
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به استفاده های موثر و متعدد از کتاب تصریح کرد:
 فعالیت هایی گوناگونی مانند معرفی کتاب در برنامه های صبحگاهی، بحث در خصوص محتوای کتاب ، اجرای نمایش از محتوای کتاب و ....  از جمله کارهایی هستند که می توان زیر نظر مربی و معلم انجام شده و یقینا تاثیر بیشتری برای کتابخوان کردن بچه ها خواهد داشت.
این مسوول در گفتگوی با دانش آموزان افزود:  "شما می توانید خودتان هم نویسنده باشید و داستان کتاب ها را به شکل دلخواه خودتان تغییر دهید و یا کتاب تازه ای تولید کنید یا همان کتاب سازی داشته باشید."
وی با تاکید بر این روش ها یادآور شد: معلمان و مربیان در برخورد با کتاب و سوق بچه ها به کتابخوانی از ابزار ها و روش های جذاب و انگیزشی استفاده نمایند تا میل کودکان ونوجوانان به مطالعه تقویت شود.