به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این دوره، یازرلو کارشناس روان شناسی حوزه کودک و نوجوان، قصه گویی را ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد خلاقیت و افزایش مهارت کودکان و نوجوانان روشندل برشمرد و از نقاشی نیز به عنوان یک راه کار ویژه برای ارتباط موثر با ناشنوایان نام برد.
وی افزود: توجه به زبان بدن کودکان نابینا، انجام فعالیت سفال برای دست ورزی این کودکان، شعرخوانی، سرود و بسیاری از فعالیت های کانونی در بالابردن عزت نفس و اعتماد به نفس این کودکان مفید و لازم دانست.
هم چنین جلالی مربی مسئول مرکز شماره یک گنبد کاووس، شناخت بیشتر روحیات و توانمندی های کودکان معلول علی رغم مشکلات جسمی آنان را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی دانست.
در پایان دوره مقرر شد با هماهنگی های انجام شده با مدارس استثنایی، برخی از جلسات اولیا و معلمان این عزیزان در کانون پرورش فکری برگزار شود تا والدین آن ها نیز از برنامه های کانونی برای این عزیزان مطلع شوند.
گفتنی است در این نشست مربی مسئول و مربی فرهنگی مرکز شماره دو گنبد هم حضور داشتند.