هفته ملی کودک، فرصتی برای بهتر دیدن بچه‌ها

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با هفته ملی کودک، با هدف آشناکردن بچه ها با حماسه جاودان کربلا، یازدهمین سوگواره حسینی(ع) را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 19 مهر96، هم‌زمان با هفته ملی کودک، یازدهمین سوگواره حسینی(ع) کانون استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

در این مراسم بیش از 600 دانش آموز و شماری از مسوولان استان، هفته ملی کودک را با ذکر نام و یاد حضرت اباعبدالله (ع) و شهدای گرانقدر کربلا، گرامی ‌داشتند.

"سالار قاسمی"مدیرکل آموزش و پرورش استان، "اکبر اسکندری نژاد"مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی‌اکبر اسدالهی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، "مریم بیدخام"مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، "زهرا آتشگران" سرپرست دفتر اموربانوان و خانواده استانداری، "رقیه اسماعیلی"مدیرکل کتابخانه های عمومی، "سرهنگ عبدالله طاهری"فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید بهشتی، "سرهنگ مهدی طاهرخانی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، "مهدی فیضی" مسوول بسیج کارمندان استان، "سرگرد منصوری"فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید بابایی، "مرتضی علیخانی" بخشدار مرکزی شهرستان قزوین، جمعی از اعضای شورای شهر و معاونان آموزش و پرورش از جمله مسوولانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

"مژده اروجی" مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، همراه با خوش‌آمدگویی به همه مهمانان کوچک و بزرگ مجلس امام حسین(ع)، پرداختن به حماسه کربلا که سراسر پاکی و پاک‌بازی است را در هفته ای که متعلق به پاک ترین آفریده های خداوند است (هفته ملی کودک)، به عنوان فرصتی مغتنم برای اهالی کانون استان قزوین معرفی کرد.

وی در ادامه حماسه عاشورا را نقطه عطف تاریخ در مسیر راستی و درستی دانست.و با اشاره به حقوق کودکان، آشنایی آنها با راستی و درستی را از اصلی‌ترین حقوق معنوی آنها برشمرد.

اروجی افزود: هفته ملی کودک، فرصتی است تا بچه ها را بهتر ببینیم و برای بهتر دیدن آنها ،در آغاز باید نیازها و حقوق آنها را بشناسیم و برای تامین آن برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل کانون هم چنین در کلامی صمیمانه با کودکان حاضر در این مراسم، از آنها خواست تا برای بزرگترها دعا کنند تا بتوانند به آنها خوب خدمت کنند.

تلاوت قرآن مجید، اجرای سرود ملی با همکاری گروه مارش لشگر 16 زرهی قزوین، اجرای هنری مربیان کانون با مضامین عاشورایی، نمایش صحنه ای، نمایش چند نماهنگ، شعرخوانی و داستان خوانی اعضای کانون و اجرای سرود کربلایی توسط اعضا، از جمله برنامه های این مراسم بود.

در بخشی از این مراسم نماهنگ پیام مسوولان استان به مناسبت هفته ملی کودک و برگزاری یازدهمین سوگواره حسینی (ع) به همت کانون، به نمایش گذاشته شد."آیت الله عبدالکریم عابدینی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین، "سالار قاسمی" مدیرکل آموزش و پرورش، "علی صفری "سرپرست شهرداری قزوین، "مریم بیدخام"مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و"مهدیه قافله باشی" عضو و سخنگوی شورای شهر از جمله مسوولانی بودند که با ارسال پیام برای کودکان استان و دست اندرکاران سوگواره کانون اعلام همراهی و هم‌دلی کرده بودند.

در این مراسم با هماهنگی انجام شده با مدارس، دانش‌آموزان سرود "لبیک یا حسین" را همراه با به اهتزاز درآوردن پرچم های عاشورایی هم خوانی کردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.              

در پایان شرکت کنندگان کودک و نوجوان فراخوان عکس عاشورایی با اهدای جایزه و لوح سپاس موردتقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =