کد خبر: 273846
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
قول مساعد فرماندار برای تکمیل مرکز شماره چهار کانون بیرجند

فرماندار بیرجند برای تکمیل کار ساخت مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 و به‌سازی فضای مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند قول مساعدت داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی ناصری در بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک و فراگیر بیرجند با بیان این مطلب گفت: امروزه شاهد فعالیت جزیره‌ای نهادهای بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر برای  کودکان و نوجوانان هستیم و کانون تجربه‌ای به قدمت بیش از 50 سال در  این حوزه دارد.

وی افزود تعدد حوزه‌های فرهنگی‌هنری سبب پراکندگی و عدم وجود برنامه‌های جامع و موفق برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان است.

فرماندار بیرجند تأکید کرد: داشتن یک برنامه جامع در حوزه فرهنگ و هنر ضروری به نظر می‌رسد تا بتوان برای آینده کودکان و نوجوانان بهتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کرد.

ناصری اضافه کرد: اگر قرار است این کودکان و نوجوانانی که امروز به کانون می‌آیند، در آینده نویسنده یا نقاش شوند باید از همین جا شروع کنند، زیرا شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و هنری کودکان و نوجوانان ویژگی ارزشمند این مجموعه است.

وی هم‌چنین اظهار داشت: فعالیت‌های کانون فوق برنامه نیست، بیان غیر مستقیم و استفاده از واسطه‌های فرهنگی و هنری است که به رشد و بالندگی بچه‌ها کمک می کند.

ناصری ضمن گفت وگو با کودکانی که در کانون حضور داشتند، خاطر نشان کرد: ناخودآگاه کودکان سرشار از احسان و نیکوکاری و کرامت انسانی است، کودکان دارای سرشتی الهی هستند که آنان را از همان سال‌های نخست زندگی در مسیر مهربانی، دوستی و صداقت قرار می‌دهد.

در این دیدار هم‌چنین طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان‌جنوبی نیز گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف  شاخص کانون پرورش فکری است و کودکان و نوجوانان به فضایی نیاز دارند که بتوانند در آن محیط با آرامش و امنیت به مطالعه کتاب بپردازند و در اجرای فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون سهیم شوند.

حمیدی اضافه کرد: تغییر نگرش و کاربردی شدن مهارت‌هایی که اعضای کانون در مراکز می‌آموزند، ضروری به نظر می‌رسد و تلاش ما بر آن است تا برای دسترسی و رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =