کد خبر: 274321
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
آینده‌ای روشن با خانواده کتاب‌خوان

برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار «آینده‌ای روشن با خانواده کتاب‌خوان» در مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرضیه فیروزکوهی کارشناس فرهنگی و رابط کتاب در استان، از کتاب به عنوان یک میراث سودمند و باارزش یاد کرد و گفت: کتاب یک همدم مناسب است که خواننده را از تنهایی در می‌آورد و او را با دنیایی از تجربه و خلاقیت و حکمت آشنا می‌سازد.

فیروزکوهی با اشاره به این مطلب که بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۰ تا ۲۶ آبان آغاز می‌شود گفت: ۲۴ آبان‌ماه به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شده است و کانون خراسان رضوی در نظر دارد به این مناسبت و با شعار «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز استان برگزار کند تا ضمن ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، توجه خانواده‌ها را به این مقوله جلب نماید.

کارشناس فرهنگی استان از خانواده به عنوان نقطه آغازین ایجاد علاقه به مطالعه و کتاب یاد کرد و گفت: برای ایجاد علاقه و انگیزه به کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی عوامل زیادی نقش دارند و می‌توان به «خانواده» به عنوان نخستین عامل اشاره کرد. براساس تجربه می‌توان گفت فرزندانی که در خانواده‌های اهل مطالعه بزرگ‌ می‌شوند به مراتب میزان مطالعه و گرایش آنان به کتاب بسیار بیشتر است لذا در این ایام نگاه ویژه‌ای به حضور والدین و خانواده‌ها در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز خواهیم داشت.

برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست‌های علمی، بازدید و جشن کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی مراکز استان است که کارشناس فرهنگی و رابط هفته کتاب بدان اشاره کرد و گفت: مسابقه‌ای با مضمون معرفی بزرگان ادب خراسان و طوس برای اعضای پسر باشگاه صدتایی طراحی شده است که در قالب اردوی یک‌روزه به شهر فرهنگ‌دوست طوس برگزار خواهد شد.

فیروزکوهی در خصوص فعالیت انجمن اعضای کتاب‌خوان گفت: این انجمن شامل اعضایی است که توانستند دویست کتاب در طول سال بخوانند و برای هر کدام از آنان سه جلد کتاب به صورت فصلی ارائه می‌شود تا کتاب‌ها را بخوانند و سپس  نقد و بررسی خود را به کارشناس فرهنگی و رابط کتاب استان تحویل دهند.

گفتنی است؛ در برنامه جشن کتاب که در مرکز استان برگزار خواهد شد از ۷ مربی فعال در بخش طرح‌های کتاب‌خوانی، اقدام‌پژوهی و ارائه گزارش‌های بحث کتاب و همچنین ۴۳ عضو برتر کتاب‌خوان تقدیر و تجلیل خواهد شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =