فروشگاه محصولات فرهنگی کانون در بوستان ترافیک

فروشگاه محصولات فرهنگی کانون هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در بوستان ترافیک مشهد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، با همکاری شهرداری مشهد و با حضور معاون فرهنگی کانون استان، فروشگاه محصولات فرهنگی کانون در بوستان ترافیک مشهد کار خود را آغاز کرد.

محمد فخری نماینده کانون و مسوول فروشگاه‌های محصولات فرهنگی استان ضمن تشکر از مسوولان شهرداری گفت: در منطقه سیدی و بلوار صبای مشهد فروشگاه مناسبی برای تهیه محصولات فرهنگی وجود نداشت و با تعامل خوبی که شهردای منطقه با کانون داشته، فضای مناسبی در بوستان ترافیک در اختیار مجموعه کانون قرار داده که هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

فرهاد آقابیگی سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان نیز در بازدید خود از این فروشگاه، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح شعبه دیگری از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی کانون گفت: خوشحالم که با گشایش این فروشگاه، کودکان و نوجوانان بیشتری می‌توانند از محصولات فرهنگی و استاندارد کانون چه در حوزه لوازم‌التحریر و چه در حوزه اسباب‌بازی برخوردار شوند.

آقابیگی در جمع دانش‌آموزانی که به همراه اولیای تربیتی به بازدید از این بوستان و فروشگاه آمده بودند گفت: اگر می‌خواهید در جامعه فردی موفق با آینده‌ای روشن باشید باید دایره مطالعات خود را گسترش دهید. بنابراین نباید تنها به کتاب‌های درسی اکتفا کنید بلکه باید با مطالعه کتاب‌های مناسب و تماشای فیلم‌های آموزنده و انجام پژوهش به دنبال کسب دانش و تجربه باشید.

سرپرست معاون فرهنگی کانون در ادامه سخنانش از دانش‌آموزان خواست اهداف خود را مشخص کرده و از امروز در جهت تحقق آن تلاش کنند.  او در معرفی فعالیت‌های کانون گفت: ما در کانون زمینه مطالعه را برای کودکان و نوجوانان مهیا می‌کنیم و سعی داریم به آنان کمک کنیم تا با افزایش سطح دانش و آگاهی خود، آینده درخشانی را برای خود رقم بزنند.

آقابیگی ضمن معرفی مراکز ثابت کانون و تفاوت آن با کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی، به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان در بخش فرهنگی با فرآیند پژوهش، بحث کتاب، نقد کتاب‌، نمایش خلاق و نمایش فیلم آشنا می‌شوند و در بخش هنری با حضور در کارگاه‌های سفال، نقاشی، خوشنویسی و موسیقی مسیر هنری خود را مشخص می‌کنند و در بخش ادبی نیز با شرکت در کارگاه‌های داستان، طرح‌های ادبی و انجمن ادبی می‌توانند ضمن شکوفایی استعداد خود ، خلاقیت‌شان را در این زمینه تقویت کنند.

سرپرست معاون فرهنگی کانون در پایان سخنانش از دانش‌آموزان خواست ارتباط‌ خود را با کتاب حفظ کرده و با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری کانون از فعالیت‌ها و خدمات کانونی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =