پوشش 1600 مدرسه در طرح کانون مدرسه کشور

ملیحه باقری از اجرای عدالت فرهنگی تحت اجرای طرح کانون مدرسه در سال گذشته و امسال توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: ملیحه باقری کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کشور در شورای فرهنگی کانون استان خاطرنشان کرد:  در سال تحصیلی 96-95 حدودا تعداد 600 مرکز فرهنگی هنری کانون 1600 مدرسه را در این طرح پوشش داده است.

وی افزود: این طرح به منظور بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان از ظرفیت‌های موجود در مراکز کانون اجرا می‌شود و دانش‌آموزان ضمن آشنایی با مراکز کانون در فعالیت های متنوع فرهنگی هنری و ادبی شرکت می‌کنند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون  اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری این طرح با قوت بیشتر از ابتدای آبان ماه در مراکز کانون در حال اجرا است و کتاب کارهای ارسال شده در دو بخش تجویزی و نیمه تجویزی و به منظور سهولت دسترسی مربیان به اجرای فعالیت ها منطبق با کتا بهای درسی در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این کتاب کارها در بخش تجویزی برای هر جلسه حدود 12 فعالیت را از کتب مختلف درسی پیشنهاد می دهد و مربی متناسب با نیاز اعضا، تجهیزات و امکانات در دسترس خود 3 نمونه از آن ها انتخاب و اجرا می‌کنند.

ملیحه باقری گفت: در این طرح بخش نیمه تجویزی برای مربیانی طراحی شده است که با توجه به اهداف هر مفهوم درسی مشتاقند تا خودشان شیوه‌ی اجرایی طراحی کنند. مربیان آزادند تا هر کدام از این روش ها (تجویزی یا نیمه تجویزی و یا ترکیب این دو روش) را انتخاب کنند.

وی طی اشاره به  آسیب شناسیِ استانی در برنامه ها ی این طرح افزود: آسیب شناسی های انجام شده در هر برنامه، می تواند برای رفع کمبودها و آسیب  برنامه ها به کارشناسان ستادی، کمک بسیار زیادی داشته باشد از این‌رو از استانها خواسته شده است تا نتایج این آسیب شناسی ها به همراه گزارش اجرای برنامه ها به ستاد جهت برنامه ریزی های متوالی طی این طرح ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =