تربیت و آموزش مستمر و هدف مندی در طراحی فعالیت ها از ویژگی های برجسته کانون پرورش فکری است

رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:تربیت و آموزش مستمر و هدف مندی در طراحی فعالیت ها برای تمامی مقاطع از ویژگی های برجسته کانون پرورش فکری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،محمود فروغی به همراه جمعی از مدیران امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون استان،کانون پرورش فکری را بهترین مکان برای پرورش، رشد و آموزش کودکان و نوجوانان دانست و اظهار داشت:ما در مجموعه امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه به دنبال راه اندازی یک مرکز تخصصی برای برگزاری دوره های آموزش فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای خانواده ها و فرزندان پرسنل  هستیم که امروز پس از بازدید از دستاوردهای کانون پرورش فکری تصمیم گرفته ایم تا این مرکز با همکاری کانون پرورش فکری راه اندازی شود و از دانش و تجربیات ارزنده مربیان و مدیران این مجموعه بهره مند شویم.

وی ادامه داد:کانون پرورش فکری یک مجموعه بزرگ و فاخر است و نقش سازنده کانون در تربیت کودکان و نوجوانان بسیار مهم و چشمگیر است.؛اما مهمترین نکته درباره کانون این است که تربیت و آموزش در کانون به صورت مستمر پیگیری می شود و برای تمام مقاطع برنامه و هدف وجود دارد.

رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از راه های جذب و آموزش کودکان و نوجوانان را برنامه ها و آموزه های دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود:آموزه های دینی باید در کنار  برنامه های فرهنگی و هنری برگزار شود و این نکته را نهادهایی که با آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان مرتبط هستند باید همواره مدنظر قرار دهند.

فروغی ادامه داد:همچنین باید محتواهای آموزشی را به صورت غیر مستقیم و با زبان کودکان و نوجوانان تولید کرد تا نتیجه بخش باشد.هم چنین وی به مکان، فضا، مربیان و ظرفیت هایی که در کانون پرورش فکری وجود دارد اشاره کرد و گفت:به زودی تفاهم نامه ای بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و اداره کل کانون پرورش فکری برای استفاده از ظرفیت های کانون جهت ارائه خدمات با کیفیت برای خانواده ها و فرزندان پرسنل شرکت فولاد مبارکه منعقد می شود.

 نشاط آفرینی و نقش آفرینی فرهنگی هنری یکی از اهداف کانون پرورش فکری است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست گفت:نشاط آفرینی و نقش آفرینی فرهنگی هنری یکی از اهداف کانون پرورش فکری است که در راستای رسالت کانون در اجرای برنامه ها و دوره هایی که برای کودکان و نوجوانان برگزار شده همواره مورد توجه مربیان و مدیران کانون بوده است.

سید محمد قلمکاریان با بیان این که یکی از مهمترین وظایف کانون پرورش فکری زمینه سازی برای کودکان و نوجوانان شناسایی و پرورش استعدادهای آنها است،عنوان کرد:این موضوع نیز به صورت علمی و براساس روش های استاندارد و روز دنیا در کانون دنبال می شود.

وی در ادامه به اهمیت آموزش های دینی و مذهبی در کانون پرورش فکری برای تربیت نسل مومن، متعهد و اخلاق مدار اشاره کرد و گفت:یکی از دغدغه های ما در کانون،آموزش آموزه های قرآنی با استفاده از برنامه های جذاب فرهنگی، هنری و ادبی بوده است تا بتوانیم در جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز سهم خود را به درستی ادا نماییم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری برای تمام مقاطع سنی برنامه دارد و کانون آنها را حتی در سن جوانی نیز مورد حمایت قرار می دهد گفت:در همین راستا انجمن های فرهنگی و ادبی نیز زیر نظر مربیان و اساتید مجرب کانون تشکیل شده است که در این انجمن ها رده سنی ۱۶ تا ۲۴ را پوشش می دهد و زمینه را برای ارتباط اجتماعی مهیا می کند. هم چنین آموزش ها نیز  تخصصی و با رویکرد مهارت محور برگزار می گردد.

سید محمد قلمکاریان به اهمیت آموزش های فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت:این آموزش ها باعث کاهش آسیب های روحی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان می شود.
وی در پایان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی آموزش های غیر مستقیم در کشور مطرح است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =