به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در ابتدای این نشست سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، با پرداختن به مفهوم ادبیات و جایگاه و اهمیت آن در ایران خواستار تعامل بیشتر مربیان با کارشناسان، کسب تجربیات ارزشمند و ارتقای دانش ادبی مربیان و کارشناسان ادبی شد.
کامرانی به مطالعه بیشتر همکاران آفرینشهای ادبی اشاره کرد و نقش مطالعه در پیشبرد اهداف مربوطه را مهم دانست.
او در بخش دیگری از سخنانش اهمیت کارگاههای ادبی و پرورش اعضای ادبی را مهم دانست و حضور پررنگ همکاران در مسابقات و مهروارهها را خواستار شد.
این جلسه طرحهای ادبی برگزیده توسط مربیان که در کارگاههای برخط در ادامه این جلسه مربیان ادبی به اجرای آن لاین طرحهای ادبی برگزیده کارگاههای برخط پرداخته و هدف از اجرای طرح را توضیح دادند.
این نشست مجازی با صحبتهای سمیه آورند، کارشناس ادبی کانون فارس ادامه یافت. دعوت به حضور پررنگ مربیان و اعضا در مسابقات و مهروارهها که ضمن انگیزهبخشی حاکی از اثربخشی آموزشهاست،شرکت مستمر در نشستها و آموزشها، برگزاری نشستهای تخصصی ویژه همکاران ادبی، همکاری با بخش مکاتبهای و معرفی اعضایی که امکان شرکت در کارگاهها و فعالیتهای حضوری را ندارند،کیفیت بخشی به کارگاههای عمومی و برخط تابستان از جمله موارد مطرح شده توسط آورند بود.
هادی فردوسی دیگر کارشناس ادبی کانون فارس نیز مواردی درمورد انجمنهای ادبی سروناز و وظایف نمایندگان انجمنها، نحوه ارسال آثار ادبی اعضا توسط مربیان به انجمن و چگونگی ارسال و تأکید بر ارسال به موقع آثار، وظایف همکاران ادبی در زمان برگزاری انجمنها، انتظار داشتن از همکاران ادبی جهت جذب اعضای جدید، تأکید بر خوانش آثار اعضا توسط همکاران ادبی قبل از ارسال به انجمنها، صحبت در خصوص کارگاههای برخط با تأکید بر هدفمند بودن و فرآیند محور بودن،تسلط مربی به خوانش متون ادبی برای تدریس بهتر، همجهت بودن مطالب مربی با موضوع کارگاه و توجه همکاران ادبی از فراخوان مهرواره و مسابقات ادبی از جمله صحبتهای او بود.
شیرین بصیرنیا، کارشناس مسوول ادبی کانون فارس نیز با صحبت درباره ویژه برنامههای فرهنگی، هنری و ادبی در سال ۱۴۰۰ در رابطه با چگونگی و زمان ارسال گزارشهای ماهانه و فصلی به ارائه توضیح پرداخت.