بهگزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان گیلان؛ این نشست مجازی به همت اعضای نهاد اقدامپژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و با هدف افزایش تعامل و همگرایی، تبیین نقش کتابخوانی در بحران کمبود مطالعه و استفاده بهینه از دورههای کاربردی بارگذاریشده در سامانه ایده برگزارشد.
طی این نشست مجازی که با حضور ۸۰ نفر از مربیان مسئول و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گیلان صورتگرفت، ارزیابی تاریخی گذر از ادبیات شفاهی به ادبیات مکتوب کتاب، نقشرسانههای دیداری و شنیداری درمواجهه کودک با کتاب و تشریح جایگاه کتابخانهها و مراکز پرورشی در افزایش سرانه مطالعه در دستورکارقرارداشت.
ارایهی راهکارهای مناسب برای عبور از بحران کاهش مطالعه کتاب، اهمیت کتابخوانی جمعی و نقش آن در ارتقای مهارتهای خواندن و همچنین، تبیین ارتباط فنبیان و مهارتهای کلامی با کتابخوانی، از دیگر محورهای موضوعی این نشست مجازی بهشمارمیرفت.
برهمین اساس نیز ۸ نفر از مربیان کانون پرورش فکری استان به اشترکگذاری تجربههای سازنده خود در زمینه بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان ونوجوان پرداختند و از ضرورت بهرهگیری از شیوههای خلاقانه و آمیخته با تشویقهای هدفمند برای شرکتکنندگان صحبتکردند.
تاکید بر اهمیت همراهسازی هرچه بیشتر اعضا در طراحی و اجرای فعالیتهای کتابمحور و افزایش اعتمادبهنفس مخاطبان در زمینهی بهگزینی و مطالعهی کتاب، ازدیگر برنامههای این نشست برخط آموزشی بود که روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ برگزارشد.