مرکز فردوس در هفته پدافند غیر عامل

اعضای مرکز فرهنگی و هنری فردوس با حضور فعال در ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری و کارگاه‌های آموزشی پدافند غیر عامل بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، هم‌زمان با هفته پدافند غیر عامل مرکز فرهنگی هنری فردوس با هدف آشنایی و شناخت کودکان با حوادث و بلایای طبیعی، نهادینه کردن مباحث امدادی، تمرین کارهای گروهی برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد.

بر همین اساس اعضا در کارگاه آموزشی « اطفای حـریق و اقدامات اولیه در برخورد با آتش‌سوزی» که با مشارکت سازمان آتش نشانی این شهر برگزار شد  نیز علاوه بر  آشنایی با مفاهیم اولیه پدافند غیر عامل با شیوه صحیح اطفای حـریق و اقدامات اولیه در برخورد با آتش‌سوزی انفجار و یا فرو ریختن ساختمان‌های غیر ایمن به صورت تئوری و عملی را فرا گرفتند و با حضور در محوطه مرکز با ماشین آلات آتش نشانی نیز آشنا شدند.

گفتنی است کارگاه آموزشی « کودک و ایمنی» به صورت پرسش و پاسخ درباره‌ی پدافند غیر عامل دیگر برنامه‌ای بود که با مشارکت هلال احمر این شهرستان در مرکز فردوس برگزار شد.

در این کارگاه اعضا به همراه مربی و کارشناس سازمان هلال احمر شهرستان، مانور زلزله را در مرکز اجرا کردند، با مکان‌های امن ساختمان در مواقع خطرات و بلایای طبیعی آشنا شدند و مهارت‌های ایمنی مانند شکستگی، ایست قلبی و چگونگی استقرار و ایستادن در نقاط امن در حین زلزله و حمل مصدوم را فرا گرفتند.

روخوانی و معرفی کتاب "انسان و طبیعت" از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فردوس در گرامی‌داشت هفته پدافند غیر عامل بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =