کد خبر: 311768
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بازدید 91
برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکز کانون گیلان

نشست فصلی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان به صورت حضوری و مجازی برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور بررسی و تبیین روند ساماندهی ثبت کتاب در مراکز فرهنگی هنری و هم‌چنین، پیش‌بینی برنامه‌های چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

سرپرست کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست را با قدردانی از تلاش‌های همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری در جهت تحقق اهداف این نهاد آغازکرد و توفیق حاصله را ثمره تعامل درون‌سازمانی و هم‌گرایی و هم‌افزایی با دیگر مجموعه‌های فرهنگی خواند.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌حال، از آغاز ساماندهی و ثبت کتاب در کانون استان صحبت‌کرد و با تاکید بر کتاب‌محور بودن فعالیت‌های این مجموعه اظهارداشت: تمرکز بر این موضوع دارای اهمیت است و انتظارمی‌رود این روند با دقت نظر تمامی دست‌اندرکاران، تکیه بر شیوه‌نامه‌های ارسالی و پاسخ‌گویی کارشناسان ستادی، به بهترین شکل ممکن طی‌شود.

این مسئول فرهنگی ادامه صحبت‌های خود در نشست با همکاران ستادی و مسئولان مراکز فرهنگی را به ایام‌الله چهل‌وسومین ساگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی اختصاص‌داد و با اشاره به اهمیت این آیین‌های ملی و رسالت کانون در انتقال ارزش‌ها و باورهای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی این انقلاب مردمی به نسل کودک و نوجوان تصریح‌کرد: تشریح دلایل شکل‌گیری و روند رو به رشد این نظام مردم‌سالار دینی برای مخاطبان، از اولویت‌هاست.

وی برهمین اساس، فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون را بستری مناسب برای نیل به این اهداف عالیه عنوان‌کرد و افزود: نقش‌آفرینی این مجموعه فرهنگی به‌عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان نیز می تواند در دست‌یابی به اهداف موثرباشد.

او هم‌چنین نگاهی به افزایش گستره فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، ثبت‌نام کارگاه‌های تخصصی برخط فصل زمستان و هم‌چنین، همت‌ورزی همکاران این مجموعه در بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد داشت و جلب حمایت‌ خیران را برای پیش‌برد فعالیت‌های کودک و نوجوان محور یک ضرورت خواند.

لزوم مدیریت هزینه‌ها، صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی و درعین‌حال، ضرورت تولید محتوای مناسب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نظارت دقیق و موثر بر محتوای انتشاریافته، از دیگر محورهای سخنان سیدجلیل میرعظیمی در این نشست‌به‌شمارمی‌رفت.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز طی این نشست به تشریح روند آمارگیری و ثبت کتاب در مراکز فرهنگی هنری پرداخت و ضمن مهم‌توصیف‌کردن این امر گفت: مطالعه شیوه‌نامه‌های ارسالی از سوی همکاران ستادی و مسئولان مراکز این مجموعه در شهرستان‌ها نقش غیرقابل انکاری در برطرف‌سازی مشکلات و موانع پیش‌رو داشته و دارد.

خدیجه تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

خدیجه تقی‌پور در تشریح این سخنان توضیح‌داد: آمارگیری سالانه یک حرکت گروهی و مشارکتی است و انتظارمی‌رود نتایج ملموس و موثری درپی داشته‌باشد.

اکرم‌السادت حسینی، کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون استان گیلان هم از دیگر حاضران بود و ضمن تبیین محتوای شیوه‌نامه آمارگیری سالانه کتاب، به تشریح گام‌به‌گام موضوع‌های ارایه‌شده برای مسئولان مراکز فرهنگی هنری پرداخت.

اکرم‌السادت حسینی، کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون استان

ارایه‌توضیح در ارتباط با نرم‌افزار کتابداری و مراحل مربوط به ثبت‌کتاب و صحبت در ارتباط با روند برگزاری ویژه‌برنامه‌های ایام الله دهه فجر، از دیگر موضوع‌های محوری این نشست بود که به ترتیب از سوی صدیقه‌تقی‌زاده، کارشناس فن‌آوری اطلاعات و خدیجه زحمتکش، کارشناس هنری کانون استان به آن پرداخته‌شد.

صدیقه‌تقی‌زاده، کارشناس فن‌آوری اطلاعات کانون گیلان
خدیجه زحمتکش، کارشناس هنری کانون استان

طرح پرسش از سوی حاضران هنری و پاسخ‌گویی همکاران ستادی، پایان‌بخش نشست فصلی مربیان مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در روز دوشنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۰ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =