کد خبر: 312962
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کتاب «کافه باردو» نقد شد

نشست نقد و بررسی کتاب کافه باردو سروده محمود خرقانی مربی کانون استان با حضور اعضای انجمن‌های ادبی و مربیان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی «تا آخر دنیا رها باش» عنوان برنامه‌ای بود که مرکز آفرینش‌های ادبی روز پنج شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ با محوریت نقد و بررسی کتاب «کافه باردو» با حضور اعضای کارگاه‌ها، انجمن و مربیان کانون پرورش فکری استان برگزار کرد.

این نشست که با حضور ۵۸ شرکت کننده حضوری و مجازی برگزار شد با نقد و بررسی کتاب توسط اعضا و مربیان همراه شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ابتدای جلسه، از چاپ آثار توسط همکاران ابراز خوشحالی کرد. ابراهیم زره‌ساز اظهار امیدواری کرد که اعضای انجمن نیز بتوانند آثارشان را چاپ کرده و روزی این جلسات نقد برای اثر اعضا برگزار شود.

زره‌ساز هم‌چنین درباره فخامت و استواری سبک خراسانی گفت و یادآور شد: این خاصیت در دل و سرشت جغرافیای ماست و در اشعار دیده می‌شود.

در ادامه غزل خاکسار، محمدرضا پودینه، مرتضی چزکی، نگار فرهمندنیا، علی عطائی، مهدی حیدری، مطهره جعفری، آیدا پاکزاد و غزل زرقانی از اعضای انجمن ادبی کتاب را نقد و بررسی کردند.

اطهر سید موسوی از مربیان فرهنگی و الهام فلاح از مربیان ادبی نیز شرح و نقدی بر کتاب بیان کردند. سیدموسوی در نقد کتاب گفت: ۵۰ غزل در کتاب است که خوشبختانه نام‌گذاری نشده است و این مخاطب را محدود نمی‌کند. با غزل‌هایی مواجه‌ایم که زبان امروزی و راحت و روان دارد.

خرقانی بعد از شنیدن نقدها از اعضای انجمن ادبی که به صورت حضوری و در فضای اسکای روم در جلسه بودند تشکر کرد و تاکید کرد که مخاطبان واقعی این اثر شما هستید و نقدهایتان بسیار ارزشمند است. او به تفاوت نگاه و دانش اعضای انجمن با بقیه نوجوان‌ها اشاره کرد و گفت: اعضای انجمن خوش شانس هستند که از همان ابتدا در مسیر درست و جلسات مناسب قرار گرفتند. او هم‌چنین به تاثیر انجمن‌ها بر تقویت زبان شعری و آثار اشاره کرد.

شاعر کتاب «بافته‌های عنکبوت خسته» از تأثیر و ارزش «عشق» بر کلام گفت و تأکید کرد که «عشق» در این کتاب در معنای متعالی و زیبای خود است و چرا نباید از زیبایی‌ها گفت و چرا باید فکر کنیم که زمان گفتن از «خط و خال و ابرو» گذشته است. در دنیای پر از خشونت و خشم امروز نیاز داریم که به عشق عشق برگردیم و به بیان عشق بپردازیم.

بهاره قانع‌نیا مربی ادبی و همسر آقای خرقانی که اثر به ایشان تقدیم شده بود گفت: کسی که واژه‌ها و احساس و کلمه‌هایش را تقدیم شما می‌کند در واقع ارزشمندترین هدیه‌ها را به شما داده است.  

شاعر «کافه باردو» در پایان به اعضا بسیار بر خواندن، نوشتن و تمرین کردن تأکید کرد. جشن امضای کتاب و عکس یادگاری پایان بخش برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =