از سامانه جامع پاسخگویی به پرسش‌های تربیتی و فلسفی کودک و نوجوان در کانون استان کرمانشاه رونمایی شد

در روز یکم خرداد ۱۴۰۱ و همزمان با روزی که به نام حکیم ملاصدرا، فیلسوف بزرگ جهان اسلام است، از سامانه پاسخگویی به پرسش‌های تربیتی و فلسفی در حوزه کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه رونمایی شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در روز یکم خرداد ۱۴۰۱ و همزمان با روزی که به نام حکیم ملاصدرا، فیلسوف بزرگ جهان اسلام است، از سامانه پاسخگویی به پرسش‌های تربیتی و فلسفی در حوزه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه رونمایی شد.

محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست اداره کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در روزی که به نام حکیم ملاصدرا است، بحث حکمت متعالیه مطرح است.

خیاط‌زنجانی با اشاره به اینکه؛ حکمت متعالیه در واقع آن صورت متعالی از فلسفه و کلامی است که در جهان اسلام مطرح شده است، گفت: به مناسب این روز فرخنده، می‌خواهیم دو اتفاق مهم را در استان رقم بزنیم. اتفاق اول؛ رونمایی از سامانه پاسخگویی به پرسش‌های حوزه تربیت و همچنین، پاسخ دادن به پرسش‌های حوزه فلسفه کودک و نوجوان است.

سرپرست کانون استان کرمانشاه گفت: یکی از مسائلی که معمولا خانواده‌ها در تربیت کودکان با آن مواجهند؛ پرسش‌هایی از جنس پرسش‌های فلسفی است. مقصود از پرسش‌های فلسفی، یعنی سوال‌های عمیق و بنیادینی که نیازمند پاسخگویی عقلی است.

او افزود: این گونه‌ پرسش‌ها معمولا در ذهن کودکان و نوجوان ما ایجاد می‌شود، ولی هیچ مجموعه‌ای که پاسخ‌دهنده به این پرسش‌ها باشد در استان وجود ندارد.

خیاط‌زنجانی با اشاره به رونمایی از سامانه پاسخگویی به پرسش‌های حوزه فلسفی کودک و نوجوان، فعالیت این سامانه را در مرحله اول به صورت مکتوب، و در آینده نزدیک، به عنوان مرکز جامع پاسخگویی به سوال‌های تربیتی و اعتقادی و فلسفی کودک و نوجوان عنوان کرد.

سرپرست کانون استان کرمانشاه درباره چگونگی فعالیت این سامانه نیز گفت: با مراجعه به این سامانه به نشانی: https://b2n.ir/kpf-moshaver ، همشهری‌های عزیز می‌توانند سوال‌هایی که کودکان و نوجوانان از آنها در حوزه اعتقادی و فلسفی دارند را درج نمایند و پرسش‌ها در این سامانه، از پاسخ کارشناسان مجربی که در این طرح در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

خیاط‌زنجانی فعالیت این سامانه را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که تاکید بر نگاه ویژه در حوزه رشد قدرت تفکر فلسفی کودکان داشته‌اند، اعلام کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به طور ویژه در این زمینه برنامه‌های عمیق و بنیادین خواهد داشت.

او در ادامه گفت: بر همین اساس، کارگاه‌هایی برای والدین، کارگاه‌هایی برای مربیان کانون، مربیان مهدهای کودک،... و برای همه کسانی که با حوزه تربیت کودک و نوجوان سروکار دارند، برگزار خواهد شد، تا هر کدام از این افراد، ترویج کننده تفکرهای عمیق و بنیادین در کودک و نوجوان در قالب‌های مختلفی همچون: قصه‌گویی، تمرین، بازی‌های فلسفی، و... باشند.

سرپرست کانون استان کرمانشاه، با اعلام اینکه؛ سرآغاز این اقدام را در استان از یکم خرداد که به نام روز حکیم و فیلسوف بزرگ جهان اسلام، ملاصدرا است قرار داده ایم ، افزود: از امروز تمامی مراکز کانون در استان کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های حوزه فلسفه برای کودکان برنامه اجرا می‌کنند.

او در پایان گفت: در تمامی مراکز کانون پرورش فکری استان، کتاب‌های مختلفی که در حوزه فلسفه برای کودک و نوجوان تدوین و منتشر شده‌اند، قرار دارد که خانواده‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و مطالعه این کتاب‌ها به مراکز کانون مراجعه کنند.

کتاب‌هایی مانند: "گام به گام تا اندیشه، گل بلور و خورشید، یخی که عاشق خورشید شد، کلوچه‌های خدا، در جستجوی خدا، دنیا چقدر بزرگه؟، دعای موش کوچولو، امین‌ترین دوست، اگر من جای تو بودم، دعاهای زمینی پدربزرگ، با چشم‌هایم می‌چشم، ،..." در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در دسترس علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =