نشست هماهنگی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذربایجان شرقی

همزمان با انتشار فراخوان بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نشست هماهنگی با حضور مدیر کل و مربیان مسئول مراکز کانون استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی، علی بینش مدیر کل کانون استان با اشاره به اهمیت فعالیت قصه‌گویی در بین دیگر برنامه‌های کانون از مربیان، اعضا و دیگر علاقه‌مندان قصه‌گویی خواست مشارکت گسترده‌ای در این جشنواره داشته باشند.

نوروزی مسئول دبیرخانه استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون نیز در این نشست با اشاره به مهلت ثبت‌نام در مرحله‌ی استانی جشنواره از ۲۱ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ گفت: بخش «رقابتی» بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای (قصه زندگی من) و پادکست قصه‌گویی که امسال با شعار "قصه صدای زندگی"  برگزار خواهد شد.

جشنواره بین المللی قصه‌گویی در بخش «ملی» شامل قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش «بین‌الملل» شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر شامل برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها، است که برگزار خواهد شد.

همچنین در بخش‌های قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» و «قصه‌گویی زبان اشاره» بخش «آیینی‌سنتی» شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی به یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند و بخش «قصه‌گویی زبان اشاره» شامل قصه مورد نظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا مجاز به شرکت در این بخش هستند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =