جلسه برنامه‌ریزی هفته‌ی‌ملی کودک در فرمانداری ساوجبلاغ

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و مسؤول اجرای فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک در نشست ویژه هم اندیشی و برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک در فرمانداری ساوجبلاغ بر ضرورت اهمیت مسؤولان به کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های آینده‌ی کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مهری فلاح،  سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و مسؤول گرامی داشت هفته ملی کودک استان  در ابتدای این نشست گزارش مختصری از جلسه‌ی برگزار شده به ریاست معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، در خصوص ویژه برنامه‌هایی که امسال پس از دو سال محدودیت کرونایی و خروج از ماه‌های محرم و صفر برای کودکان تدارک دیده شده سخن گفت و افزود امسال دهه‌ی نودی‌ها به صورت ویژه در این برنامه‌ها دیده شده‌اند .

این مقام مسؤول از ضرورت برگزاری برنامه‌های پر محتوا  صحبت کرده و افزود ما در این هفته تلاش خواهیم کرد تا نگاه جامعه را به صورت ویژه به کودکان جلب کنیم .

وی با اشاره به حمایت استاندار البرز و مجموعه استانداری از فعالیت‌های ویژه‌ی کودک و نوجوان گفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسؤول گرامی داشت برنامه های هفته‌ی ملی کودک  انتظار دارد که تمام مسؤولان نهادهای مختلف با این سازمان همکاری کرده و برای کودکان و نوجوانان امروز که دچار بحران‌های مختلفی هستند، چاره اندیشی کنیم .

سرپرست کانون البرز با معرفی کوتاهی از کانون و هدف این سازمان در کشف و پرورش استعدادهای کودکان بر مبنای آموزه‌های دینی و  اشاره به فعالیت‌های غیر مستقیم و فرآیند محور کانون، تصریح کرد کودکان سرمایه‌های آینده هستند و ما در کانون سعی می‌کنیم از طریق کتاب و کتابخوانی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مفاهیم عمیق تربیتی و مهارت‌های زندگی را به نسل آینده منتقل کنیم.

ایشان  ضمن تشکر از تمامی دستگاه‌هایی که در این امر مهم همکاری می‌کنند، حمایت از فعالیت‌های مرکز هشتگرد و افزایش مراکز ثابت و ایجاد مرکز سیار را از مهم‌ترین نیازمندی‌های کانون در منطقه دانست.

فلاح در پایان در خصوص دیربازده بودن فعالیت‌های فرهنگی و  نحوه تعامل کودکان و نوجوانان با کانون، فرآیند کشف استعداد و پرورش استعدادهای اعضا صحبت کرده و با توضیح در مورد برخی فعالیت‌های اثر بخش کانون در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  و آموزش بچه‌ها برای صیانت از خود، ابراز امیدواری کرد که شاهد فعالیت‌های اثر بخش در کانون باشیم .

تاثیر فعالیت‌های فرآیند محور حوزه کودک اگر چه دیر بازده، اما پایدار است

ایراهیم فتحی نیا، نماینده معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری ساوجبلاغ در ادامه  این نشست  ضمن تشکر از مسؤولان کانون به ویژه خانم فلاح و سخنان ارزشمند ایشان، با اشاره به اهمیت فعالیت برای کودکان و نوجوانان افزود اهمیت به کودک و دوران کودکی و تربیت صحیح در این دوران به شکل مستمر در فرامین و احادیث معصومان در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و در کلام مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) نیز بارها به اهمیت پرورش نسل‌های آینده تاکید شده است، وی افزود امروزه تمام جهان به این نتیجه رسیده است که کشوری می‌تواند موفق عمل کند که به نیروها و سرمایه‌های انسانی بها دهد از این رو باید مسوولان به کودکی اهمیت داده وبرنامه‌های متناسبی را برای این دوران برنامه ریزی کنند اگر چه ممکن است تاثیر این برنامه‌ها در سال‌های دورتر مشخص شود اما تاثیری پایدار خواهد بود .

رییس اداره‌ی سیاسی فرمانداری ساوجبلاغ و  نماینده معاون سیاسی فرماندار این شهرستان در ادامه بر ضرورت مشخص شدن برنامه های کانون و همکاری تمامی دستگاه‌های مدعو در اجرای هر چه بهتر این برنامه ها تاکید و از کانون خواست وظایف و  نیازمندی های خود از هر دستگاه را اعلام کند.

دیگر حاضران نشست هم پس از تشریح فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک در مرکز هشتگرد توسط مریم فلاح نژاد، مسؤول مرکز هشتگرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در خصوص فعالیت‌های مرکز کانون در هشتگرد برای کودکان و نوجوانان، ضرورت تدوین جدول برنامه و مشخص شدن میزان همکاری و میزان خدمتی که می توانند ارائه دهند، لزوم استعدادیابی و هدایت دانش آموزان مدارس ، لزوم جهاد تبیین و بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب نکاتی را  مطرح کردند.

گفتنی است این نشست تخصصی روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ در اداره‌ی سیاسی فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد .

لازم به توضیح است مهری فلاح، سرپرست و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز پس از برگزاری این نشست در محل فرمانداری، در مرکز کانون در هشتگرد حضور یافته و جزئیات برنامه‌های اجرایی هفته‌ی ملی کودک را بررسی کردند.

برنامه های ویژه هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه سال جاری هم زمان با سراسر کشور در البرز اجرا می شود.

جلسه برنامه‌ریزی هفته‌ی‌ملی کودک در فرمانداری ساوجبلاغ

جلسه برنامه‌ریزی هفته‌ی‌ملی کودک در فرمانداری ساوجبلاغ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =