کد خبر: 319355
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
بازدید 174
"هیاهوی کودکی"

ویژه برنامه "هیاهوی کودکی" با محوریت بازهای بومی محلی و سنتی با هدف احیای سنت‌های کهن و پیشگیری از فراموشی بازی‌های بومی و محلی در دو روز برای ۶۰ نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان مرکز شماره ۷ کانون استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم؛ ویژه برنامه "هیاهوی کودکی" با محوریت بازهای بومی محلی و سنتی با هدف احیای سنت‌های کهن و پیشگیری از فراموشی بازی‌های بومی و محلی در دو روز برای ۶۰ نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان مرکز شماره ۷ کانون استان برگزار شد .

این ویژه برنامه با هدف بزرگداشت هفته ملی کودک و  ایجاد شورونشاط، انتقال ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان و آشنا کردن اعضا با بازی‌های بومی و محلی ، رشد و پرورش استعداد و خلاقیت‌های کودکان، تقویت روحیه‌ی همکاری و توجه به فعالیت‌های گروهی، رشد مهارت‌های اجتماعی. همچنین بازی‌های بومی و محلی فضایی برای آموزش مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، رقابت در عین رفاقت در قالب این بازی‌ها گنجانده شده است.

در ابتدا مسئول مرکز به تشرح پیشینه‌ و دلایل شکل‌گیری بازی‌های بومی و محلی برای کودکان و نوجوانان و نقش و اهمیت این بازی‌ها در افزایش هم‌گرایی، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامتی جسمی و روحی پرداخته شد.

اعضا در قالب چند گروه تقسیم و با بازی های لِی لِی ، طناب کشی، هفت سنگ، وسطی بازی ، دوز بازی و تیله بازی و لحظه های به یادماندنی را با هم تجربه کردند.

"هیاهوی کودکی"

"هیاهوی کودکی"

"هیاهوی کودکی"

"هیاهوی کودکی"

در حاشیه ویژه برنامه، کارشناس تغذیه برای مادارن اعضا در مورد تغذیه سالم و رشد کودکان گفتگو کردند .

"هیاهوی کودکی"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =