معرفی مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر آفتابگردان‌ها

در راستای طرح «بیست روز، یک شهرستان» گفتگویی صمیمی با نیلوفر مظفری مربی‌مسئول مرکز کانون سنقر صورت گرفت تا بیشتر با این مرکز کانون در شهر آفتابگردان‌ها آشنا شویم.


سوال ۱: کمی از مرکزتان برایمان بگویید؟
مرکز سنقر از سال ۱۳۷۴ با مساحت 700 متر مربع افتتاح شد. این مرکز دارای یک سالن‌آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۱۰۸ کودک و نوجوان و همچنین سالن‌های مطالعه‌ی کودک و نوجوان با ۹۵۴۱ جلد کتاب است. تعداد اعضا مرکز 530 عضو کودک و نوجوان بوده و این مرکز یکی از مراکز بزرگ و فعال کانون پرورش فکری استان کرمانشاه به حساب می‌آید. 

سوال ۲: همکاران مرکز کانون را معرفی بفرمایید؟
آقای محمدرضا مظفری مربی فرهنگی مرکز با ۲۲ سال سابقه که علاقه و تخصص ایشان در حوزه‌ی نمایش و نمایش عروسکی است و در طی سال‌های اخیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار اعضاء خوش درخشیده است. خانم عذرا رضایی با ۲۲ سال سابقه مربی خوشنویسی فعال مرکز سنقر، کودکان و نوجوانان زیادی را در عرصه‌ی خوشنویسی پرورش داده و در انجمن خوشنویسان نیز فعالیت دارد. خانم اسماء اصغری مربی نقاشی و عکاسی مرکز سنقر با ۱۷ سال سابقه در طی این سال‌ها برگزیدگان کشوری و بین‌المللی زیادی را در بین اعضاء داشته‌اند. خانم طیبه امیریان مربی ادبی کانون نیز با ۱۳ سال سابقه در زمینه فعالیت‌های ادبی و داستان‌نویسی در مرکز فعالیت دارند. آقای همایونی نیروی خدمات مرکز هم همیشه با لبخند و مهربانی پذیرای کودکان و نوجوانان است.

معرفی مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر آفتابگردان‌ها

سوال ۳: مرکز شما در چه فعالیت‌هایی شاخص بوده و مورد توجه قرار گرفته است؟
خوشبختانه مرکز سنقر در طی این سال‌ها همیشه در اجرای برنامه‌ها به لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی در سطح شهرستان و استان قرار داشته و محیطی امن و مطمئن برای خانواده‌ها و بچه‌ها بوده است. کانون مرکز سنقر با قدرت زیاد همسوی ادارات فرهنگی در اجرای مناسبت‌های ملی و مذهبی خوش درخشیده است. در سطح استان نیز به عنوان یکی از مراکز موفق در طی سالیان اخیر بوده و گواه این موضوع برگزیده شدن مرکز به عنوان مرکز نمونه‌ی کشوری و برگزیده شدن مسئول مرکز در سطح کشور است. مرکز سنقر اجرای چندین جشنواره را در کارنامه خود دارد. کسب عناوین و مقام‌های ملی و بین‌المللی در رشته‌های هنری، آمار بالای امانت کتاب طی سال‌ها، آمار بالای شاخص عضویت، ارتباط و تعامل مناسب با اداره آموزش و پرورش و حضور پررنگ دانش‌آموزان در نیمه دوم سال در مرکز، جذب اعتبارات خوب از فرمانداری و اجرای برنامه‌های شاخص از ویژگی‌های خوب مرکز سنقر است.

سوال ۴: چه تجربه‌های موفقی در مرکز خودتان داشته‌اید و در این حوزه چه راهکاری برای استفاده مراکز دیگر پیشنهاد می‌کنید؟ 
از تجارب موفق مرکز سنقر که باید به آن اشاره کرد؛ تعامل بسیار خوب با ادارات خصوصا ادارات مرتبط فرهنگی است، که در این زمینه منجر به جذب اعتبارات و کمک‌های مالی برای مرکز شده است، همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حمایت دستگاه‌های مرتبط خصوصا آموزش و پرورش و فرمانداری، تعامل ادارات با کانون در اجرای برنامه‌های مشترک، نگاه مثبت ادارات به کانون به عنوان وزنه‌ای قدرتمند در برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرستان سنقر از نکات و تجارب موفق این سال‌ها است.

معرفی مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر آفتابگردان‌ها
سوال ۵: در خصوص موفقیت در جذب اعتبارات مالی که به آن اشاره کردید توضیحی بفرمایید؟
در خصوص جذب اعتبارات، با توجه به ارزیابی فعالیت‌های ادارات توسط  فرمانداری و مسئولین مربوطه و حضور پربار و قدرتمند کانون مرکز سنقر در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، در جلسات تقسیم اعتبارات این عوامل باعث نگاه ویژه به کانون جهت جذب اعتبارات خوب برای مرکز سنقر شده است.

سوال ۶: از نظر شما چه مشکلات و موانعی سر راه قرار دارند؟
با توجه به مساحت وسیع مرکز سنقر و نیز حضور تعداد زیاد اعضاء برای استفاده از برنامه‌های کانون هزینه نگهداری از ساختمان مرکز سنقر به لحاظ تجهیزات و تعمیرات بالا بوده و علاوه بر این کمبود ملزومات برای فضاسازی و استفاده در فعالیت با کودکان و نوجوانان بسیار اذیت کننده است. گاهی نیز ناهماهنگی بین کارشناسان و سلیقه‌ای بودن نظرات در اجرای برنامه‌ها در کنار موازی‌کاری باعث ایجاد اختلال در روند برنامه‌های مرکز است.

معرفی مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر آفتابگردان‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =