کانون قم قطبی برای نشست‌های مذهبی و توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر خواهد شد

نشست صمیمی فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و فهیمه نیکزاد مشاور مدیرعامل با مربیان و کارشناسان استان قم روز سه شنبه ۹ اسفندماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نشست کاری با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و فهیمه نیکزاد مشاور مدیرعامل  روز سه شنبه ۹ اسفندماه در مرکز شماره ۷ کانون استان برگزار شد. محمد غفاری مدیرکل استان، کارشناسان ستادی استان، مسئولین مراکز فرهنگی کانون استان و نمایندگانی از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی از حاضران در این جلسه بودند.

در ابتدای نشست محمد غفاری به بیان گزارشی از پیشرفت بسیار خوب تعداد اعضا در مراکز استان پرداخت و به فعالیت دو شیفت دو مرکز در طول تابستان و در ادامه سال اشاره کرد و تاکید کرد این اقدام علاوه بر رشد درامدی شایان توجه، در مهارت افزایی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تاثیر به سزایی داشته است.

کانون قم قطبی برای نشست‌های مذهبی و توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر خواهد شد

غفاری همچنین با اشاره به اضافه شدن دو شهرستان جدید به استان قم  بر لزوم خدمت رسانی کانون در این مناطق که با رشد سریع جمعیت همراهند تاکید کرد.  وی افزود در این مدت فعالیت‌ها را از چارچوب ساختمان‌های کانون خارج کرده‌ایم و کانون استان در تمام مناسبت‌های ملی مذهبی همچون اربعین، ۱۳ آبان، دهه بصیرت و دهه فجر نقش فعال و اثرگذاری را در برنامه‌های سطح شهر ایفا کرده است که ۲۱ روز حضور تریلی سیار در استان قم در سال جاری و بیش از ۵۰ اجرا در مدت زمان حضور و اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری در مناطق محروم و روستاها موید این موضوع است. 

همچنین ادامه داد: تقویت ارتباط کانون با دستگاه‌های استان، ارتباط با هنرمندان و افراد اثرگذار حوزه کودک و نوجوان در استان برای تولید آثار هنری مثل نمایش، توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای چون سرود و بازگشایی مجدد سینما کانون، از دیگر حرکت‌های مثبتی است که در کانون استان قم شکل گرفته است. 

در این نشست صمیمی فلاح ضمن آشنایی با تک تک مراکز قم و وضعیت جاری آن‌ها، به مشکلات، ایده‌ها و دغدغه‌های بیان شده توسط کارشناسان و مربیان گوش سپرد.

نگار قربانی مشاور امور ایثارگران کانون استان و مسئول دفتر پژوهش‌های دینی مجتمع پردیسان بر اهمیت تقویت مرکز پژوهش‌های دین و کودک در پردیسان تاکید کرد و بیان کرد در این مدت بازخورد بسیار مثبتی از آموزش غیرمستقیم مفاهیم دینی مذهبی با کمک آموزش‌های هنری به کودکان و نوجوانان داشته‌ایم. 

همچنین بیاتی مربی مسئول مجتمع پردیسان به استقبال بسیار زیاد اعضای نوجوان از فعالیت‌ها به واسطه نقش‌آفرینی این اعضا در اجرای فعالیت‌ها و طرحی برای حضور نوجوانان در جلسات شورای فرهنگی مرکز و بهره برداری از خواست و علاقه‌ آنان برای برنامه ریزی و پیش‌بینی فعالیت‌ها اشاره کرد. 

شهرزاد حدادپور کارشناس آموزش و پژوهش استان از موقعیت بسیار خوب استان در بخش آموزش و پژوهش و تعاملات مختلف با مراکز آموزشی قم، آموزشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سخن گفت.

کانون قم قطبی برای نشست‌های مذهبی و توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر خواهد شد

فرهاد فلاح ضمن استقبال از این تعاملات تاکید کرد قم باید به قطبی برای نشست‌های مذهبی و توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر تبدیل شود. همچنین از راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی کودک و نوجوان و همچنین مرکز رصد حوزه کودک و نوجوان در سال پیش رو خبر داد. وی هدف از راه اندازی مرکز رصد را بررسی بخش‌های مختلف جامعه از منظر مراقبت از کودک و نوجوان بیان کرد. همچنین راه اندازی مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان با هدف توانمندسازی مربیان کانون و همچنین انتقال تجربه به مجموعه‌های بیرونی را از دیگر اقدامات آتی کانون برشمرد. 

فلاح بیان کرد: طرح‌های بسیارخوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت مربیان کانون و تجربه و نگاه کانونی مربیان برای تصمیم‌گیری‌ها داریم.  و در ادامه گفتگو با مربیان مژده داد ۵۰۰ عنوان کتاب جدید توسط انتشارات کانون در حال چاپ است که این کتاب‌ها به زودی به کتاب‌خانه‌های کانون تزریق خواهند شد. وی همچنین اضافه کرد قصد داریم به سمتی پیش رویم که نوجوانان را به سمت کنش‌گری‌های اجتماعی سوق دهیم و آنها را با شناخت مسئله، تحلیل و حل مسئله آشنا کنیم.  

در پایان این نشست نیکزاد مشاور مدیرعامل کانون ضمن ابراز خرسندی از اتفاقات خوبی که در کانون قم رقم خورده بیان کرد دغدغه‌مندی مربیان باعث افتخار است و تاکید کرد نگاه کلان کانون استفاده از خردجمعی است. وی بیان کرد اتفاق همفکری و مشورت وقتی موثر و منتج به نتیجه است که از دل اندیشه و رویکرد های در میدان به لایه‌های بالاتر منتقل شود.

کانون قم قطبی برای نشست‌های مذهبی و توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =