هم اندیشی در حوزه فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان در راستای تفاهم نامه کشوری برای پی‌ریزی همکاری‌های مشترک و آموزش و ارتقا سطح سلامت جسم و روان کودکان و نوجوانان جلسه ای مشترک با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، نشستی مشترک با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین کودکان ونوجوانان با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان تشکیل شد.

در این جلسه پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مصطفی برزگر دبیر شورای هماهنگی، فولادی کارشناس فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای شورای فرهنگی کانون هرمزگان حضور داشتند. پشتکوهی ضمن معرفی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی گفت: حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه های کانون و بهره مندی از فعالیت های اثربخش کانون موجب مصون ماندن از آسیب های اجتماعی می گردد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان با بیش از ۶۰ سال قدمت با اجرای بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی هنری و ادبی ، براساس نیاز کودکان ونوجوانان هر منطقه و شرایط اجتماعی برگزار می کند.

این تشخیص براساس شناسایی آسیب های اجتماعی هر منطقه از طریق سازمان های ذیربط و متولی صورت می گیرد و شناسایی آسیب های اجتماعی هر منطقه این امکان را می دهد که کانون پرورش فکری براساس آسیب هر منطقه برنامه ریزی و فعالیت خاصی را برای کودکان ونوجوانان در نظر بگیرد و کارشناسان کانون با بررسی این آسیب ها فعالیت های فرهنگی پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی برای مراکز کانون برنامه ریزی کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان عنوان کرد: کانون محلی امن برای تمرین زندگی و تلاش برای ساختن آینده ای بهتر کودکان ونوجوان است. یکی از فعالیت هایی که کانون پرورش فکری هرمزگان با جدیت در حال انجام و پیگیری است آموزش مهارت های «حال خوش زندگی» است و «حال خوش زندگی» عنوان فعالیتی است که هشت مهارت زندگی را به نوجوانان آموزش دهد.

وی همچنین تصریح کرد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و تعامل و همکاری بین دو دستگاه این فرصت را ایجاد می کند که با همکاری و هم اندیشی، فعالیت ها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی جدی تر و گسترده تر در حوزه فرهنگی صورت بگیرد.

هم اندیشی در حوزه فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون مهارت هشت گانه «حال خوش زندگی» را تحت عنوان مهارت های، امید، شادی و نشاط، خوش بینی، روابط مثبت، معنویت، جرات مندی، خودباوری و نه گفتن تشریح کرد و گفت: این مهارت ها به نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ سال کمک می کند که تصمیم گیری بهتری داشته باشند و نگاه شان به زندگی یک نگاه امید بخش باشد تا خودشان در شرایط خاص بهترین تصمیم را بگیرند.

سپس کارشناس فرهنگی کانون نیز گزارشی از برگزاری مهارت «نه گفتن» در سال گذشته به مناسبت روز مواد مخدر در تمام مراکز کانون سراسر استان ارائه داد.

برزگر از فعالیت های کانون در حوزه پیگشیری آسیب های اجتماعی و فعالیت ها در این حوزه تشکر و قدردانی کرد و اقدامات کانون پرورش فکری را مفید و کاربردی دانست و گفت: اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری بسیار تاکید دارد و براساس تفاهم نامه کشوری که بین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است نیازمند این است که در استان نیز برش استانی از این تفاهم نامه تنظیم گردد.

وی افزود: ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این آمادگی را دارد هر حوزه ای که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در فعالیت های فرهنگی تشخیص دهد و نیازمند پیگیری و پشتیبانی باشد را حمایت کند. ایشان همچنین نسبت به پیگیری امکانات لازم جهت راه اندازی تماشاخانه سیار قول مساعدت داد .

در پایان حاضرین در این نشست در خصوص فعالیت های فرهنگی و شیوه اجرا با هم به گفتگو پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =