کد خبر: 328503
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
بازدید 394
برگزاری چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان استان در قهاوند

چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان استان با حضور محمد تقی توکلی،  کارشناس ادبی و مهدی طراوت توانا  شاعر و مربی در مرکز فرهنگی هنری کانون قهاوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان استان با حضور محمد تقی توکلی،  کارشناس ادبی و مهدی طراوت توانا  شاعر و مربی در مرکز فرهنگی هنری کانون قهاوند برگزار شد. در ابتدای جلسه آثاری از اعضای ادبی این  مرکز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

محمد تقی توکلی همزمان با نقد آثار نکاتی را برای  خلق اثری بهتر برای اعضای حاضر یادآور شد و گفت: برای خلق اثری که در ذهن مخاطب ماندگار شود، لازم است که شاعر علاوه بر خلق تصاویر شاعرانه، به ارتباط مستحکم بین تصاویر، کلمات و سطرها نیز فکر کند تا اثری با ساختار عمودی قوی و به‌هم پیوسته داشته باشد.

وی افزود: همچنین پرهیز از عجله در تصویر سازی، گسترش تصاویر و عبور نکردن به سرعت در خلق اثر را افراد باید مدنظر داشته باشند.

در ادامه مهدی طراوتی توانا با بیان اینکه نام اثر شناسنامه و ویترین آن است، اظهار کرد: در هنگام خلق اثر نیاز است تا نام آن با حساسیت، دقت و نگاهی هنرمندانه انتخاب شود.

شاعر کودک و نوجوان در انتها ضمن تبریک به اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گفت: تمامی آثار سروده شده، حتی آنهایی که با موضوع دوستی با طبیعت و اشاره به حواس در شعر بوده حس امیدوار کننده، آرامش‌بخش و شیرینی داشت که نشان از توانمندی آنها دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =