کد خبر: 329253
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
بازدید 2229
حالم خوب است زیرا من امروز دیده شدم

حالم خوب است زیرا من امروز دیده شدم و بدانید که دیده شدن بسیار اهمیت دارد و از زمانی که دیده شدم وارد عرصه تئاتر شدم و آن را تا به امروز رها نکرده‌ام.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هفتمین سالگرد رونمایی از موزه بین المللی مجازی هنر کودک با عنوان پایدرای، حال خوب و بزرگداشت داوود کیانیان در برنامه‌ای مشترک بین کانون و موزه  تخصصی کودک و هیجان با حضور اعضای موزه بین المللی مجازی هنر کودک و کارشناسان کانون و موزه هیجان کودک و علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و جمعی از کودکان و نوجوانان و والدین آنها  در مرکز فرهنگی- هنری 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

در این مراسم مستندی از گفته‌های پیشکسوتان عرصه تئاتر کودک و نوجوان در خصوص کیانیان پخش شد.

در ادامه مراسم اعضای موزه بین‌المللی مجازی هنر کودک با دادن لوح و تندیس از داوود کیانیان به پاسداشت سالها فعالیت در حوزه کودک و نوجوان قدردانی کردند.

در پایان مراسم داوود کیانیان با بیان اینکه امروز حالم بسیار خوب است، گفت: حالم خوب است زیرا من امروز دیده شدم و بدانید که دیده شدن بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف کانون همین است و این وظیفه را در تمام این سالها به خوبی انجام داده و امیدواریم که ادامه دار باشد.

این نویسنده کودک و نوجوان به بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: دیده شدن مهم است زیرا من زمانی که دیده شدم به این راه کشیده شدم. به یاد دارم که کلاس اول ابتدایی بودم و من به خاطر شرایط خانواده و اجتماع هفت سال بود دیده نشده بودم اما در پایان کلاس اول در مدرسه نمایشی را اجرا شد که من در آن نقش داشتم و از من تقدیر شد و من از همین احساس دیده شدن باعث شد که وارد عرصه تئاتر شدم و آن را تا به امروز رها نکرده‌ام.

وی تصریح کرد: بیناد نمایش کودک چند سالی است افتتاح شده و در این زمینه کارهای تحقیقاتی انجام شده و هر آنچه  کتاب تحقیقاتی و نمایشنامه کودک برای نمایش لازم بوده جمع‌آوری شده و در این انجمن کار می‌شود.

 این فعال عرصه تئاتر و بازیگری خاطرنشان کرد: آرزوی ما پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان  این بوده که ما هم موزه هنرهای نمایشی مختص کودکان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کتابهایی بسیار نایاب از زمان باغچه‌بان و حتی اجراهای او جمع شده، تصریج کرد: بروشور و پوسترهایی ناب و قدیمی و اجراهایی که فیلم گرفته شده را ما نیز جمع کرده‌ایم و همه این آثار جمع‌آوری شده اما جا نداریم. به امید روزی که بتوانیم کودکان را به این موزه دعوت کنیم.

داوود کیانیان، نمایشنامه‌نویسِ، نویسنده کودک و نوجوان، کارگردان، بازیگر، مؤسس و عضو افتخاری انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، عضو افتخاری آسیتیج (مرکز بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان)، مدیر بنیاد نمایش کودک و... است که از آثار  او که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چاپ رسیده می‌توان به «خروسک پریشان» (برنده لوح زرین و دیپلم افتخار از دهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، آذرماه ۱۳۸۱)، «گنجشکک اشی مشی، (برنده لوح زرین و دیپلم افتخار از دهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، آذرماه ۱۳۸۱)، «این عروسک مال کیه؟» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =