کد خبر: 339854
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
بیانیه هیئت‌داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در اردبیل

با پایان یافتن مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان اردبیل و برگزاری آیین اختتامیه، بیانیه هیئت‌داوران این جشنواره اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با مراسم اختتامیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان اردبیل که پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) برگزار شد، بیانیه هیئت‌داوران این جشنواره شامل داور فرمانی، داریوش علومی و مهدیه علیقلیزاده به شرح متن زیر قرائت شد:

به نام خالق زیبایی‌ها

 هیئت‌داوران نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ضمن تشکر از زحمات کلیه گروه‌های نمایشی بیانیه خود را به شرح زیر تقدیم می‌دارد خارج شدن جشنواره از چهارچوب تئاتر عروسکی و آزادی عمل گروه‌ها در انتخاب شیوه اجرا موجب شد که آثاری زیبا و جذاب در این دوره خلق شود و با استقبال تماشاگران مواجه گردد. البته فرصت محدود جشنواره باعث شد گروه‌ها نتوانند آن‌طور که بایدوشاید زمینه را برای اجرای نمایشی روان، پخته و تماشاگرپسند فراهم نمایند. بر این اساس به‌منظور ارتقای کیفیت آثار نمایشی نکاتی بدین شرح اعلام می‌گردد

  1. دقت نظر کارگردان‌ها در انتخاب متون نمایشی: بدیهی است نمایشنامه پیش‌شرط اساسی برای خلق یک اثر نمایشی خلاق زیبا و تماشاگرپسند است.
  2.  استفاده از عنصر موسیقی و افکت برای دراماتیزه کردن نمایش. در نمایش کودک و نوجوان عنصر موسیقی نقش کلیدی برای پیشبرد نمایش دارد
  3. تناسب شیوه اجرا با متن: بدیهی است انتخاب شیوه اجرای خلاقانه که با متن تناسب و همخوانی داشته باشد می‌تواند موجب وجد تماشاگران شده و منجر به خلق اثری زیبا و هنرمندانه گردد.
  4. تشکیل کارگاه‌های بازیگری برای ارتقای سطح بازیگری اعضای نوجوان و ارشد کانون با دعوت از هنرمندان درجه‌یک استان: به‌یقین این اتفاق موجب خواهد شد کیفیت آثار نمایشی در جشنواره‌ها و نیز اجراهای عمومی به سطح مطلوب و قابل قبولی برسد.

در پایان انتظار می‌رود با حمایت عملی کانون استان از اجرای عمومی گروه‌های نمایشی، بستر لازم را برای استمرار فعالیت‌های نمایشی هنرمندان فراهم شود و همچنین تماشاگران نیز فرصت بهره‌مندی از دیدن آثار زیبا و خلاقانه مربیان و اعضای کانون را به دست آورند.

هیئت‌داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =