امید آفرینی و شادی بخشی در تئاترکودک و نوجوان نقش اساسی دارد

نشست تخصصی با عنوان «دریچه ای به سوی تئاتر کودک ونوجوانان» درحاشیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون لرستان با حضور شرکت کنندگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، در حاشیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون لرستان نشست تخصصی با عنوان «دریچه ای به سوی تئاتر کودک ونوجوانان» برگزار شد.
در این نشست با تدریس فرزاد زیدی نژاد، علیرضا آقایی نکات مختلفی با موضوع نمایش های کودک ونوجوان مطرح شد.
علیرضا آقایی در ابتدای سخنان خود به ارائه تاریخچه ای از تئاتر عروسکی پرداخت و در خصوص باور پذیری نکاتی را با ذکر مثال توضیح داد و بیان کرد: توجه به باورپذیری نقش، به گونه ای باشدکه ابتدا خود بازیگر نقش را باور کند و بپذیرد تا بتواند بر روی مخاطب نیز تاثیر بگذارد.

امید آفرینی و شادی بخشی در تئاترکودک و نوجوان نقش اساسی دارد


وی به مخاطب شناسی در تاتر کودک و نوجوان، شناخت علایق وموضوع های مورد توجه نوجوانان اشاره کرد و گفت: امید آفرینی و شادی بخشی در نمایش های کودک و نوجوان نقش اساسی دارد.
این نویسنده و کارگردان درادامه افزود: طراحی مناسب عروسک و بهره گیری از عروسک گردانی مناسب با اجرای نمایش به شکلی که مخاطب تنها بر عروسک متمرکز شود در اجراها مد نظر قرار گیرد.
در بخش بعدی فرزاد زیدی نژاد به قابلیت عروسک در نمایش های عروسکی اشاره کرد و گفت: عروسک یک واسطه است که حس بازیگر را به مخاطب ارائه می دهد.

امید آفرینی و شادی بخشی در تئاترکودک و نوجوان نقش اساسی دارد


زیدی با بیان این نکته که جنبه سرگرمی یک نمایش عروسکی را مدنظر قرار دهیم اضافه کرد: انتقال پیام با استفاده از ابزارهای مختلف مانند: اشیاء، میوه ها، شخصیت ها و... در یک اثر نمایشی انجام می شود.
این نویسنده و کارگردان ومدرس تئاتر عنوان داشت: برای یک اثر نمایشی انتخاب یک متن متناسب برای تئاتر صحنه ای یا تئاتر عروسکی بسیار مهم است که قابلیت اجرا و مناسب برای هریک از شیوه ها را داشته باشد.
این نشست تخصصی با طرح سوالاتی از سوی شرکت کنندگان و پاسخ از طرف مدرسان به کار خود پایان داد.
گفتنی است:  مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در روز ۲۲ اردیبهشت ماه دراداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

امید آفرینی و شادی بخشی در تئاترکودک و نوجوان نقش اساسی دارد
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =