بازدید اعضای کانون تویسرکان از اتاق نجوم پژوهش‌سرای رضی

اعضای کانون تویسرکان از اتاق نجوم پژوهش‌سرای رضی به مناسبت هفته جهانی نجوم با شعار « نجوم ایران همبستگی و تعامل» بازدید کرده و با نحوه کار تلسکوپ آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، امسال هفته نجوم در ایران از تاریخ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت از این رو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با شعار « نجوم ایران همبستگی و تعامل» اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی برای اعضای خود کرده‌اند که یکی از آنها رصد ماه با حضور مربی نجوم در مجتمع شهید مدنی در روز چهارشنبه است.

همچنین مرکز فرهنگی- هنری شهرستان تویسرکان اردوی بازدید از اتاق نجوم پژوهش‌سرای رضی را با حضور 12 نفر از اعضای علاقمند به نجوم را برگزار کرده است.

در این بازدید رییس پژوهش سرا ضمن معرفی ابزار و وسایل علم نجوم به اعضا گفت: بسیار خوب است که از همان دوران کودکی و نوجوانی در خصوص نجوم و فضا مطالعه و پژوهش داشته باشید و این دید شما را به دنیای اطراف باز می‌کند.

بازدید اعضای کانون تویسرکان از اتاق نجوم پژوهش‌سرای رضی

محمدحسن صالحی ادامه داد: مطالعه در خصوص نجوم باید یک سیر مطالعاتی داشته باشد و من امروز شیوه مطالعه در مورد نجوم را به شما آموزش می دهم.

وی به دو کتاب منظومه شمسی ما و کتاب راه شیری و سایر کهکشانها اشاره و اظهار کرد: هر دو کتاب نوشته محمدرضا غفاری است و برای مطالعه پیشنهاد می‌شود.

سپس اعضا زیر چتر آسمان شب نشستند و برخی صور فلکی را دیدند و با قرار گرفتن پشت تلسکوپ با طرز کار آن آشنا شدند.

اتفاق جالب این بازدید، ملاقات اتفاقی با حسین عرب یکی از نخبگان و مربیان برتر پژوهش سرای تویسرکان بود که ایشان با شنیدن نام کانون پرورش فکری مرکز تویسرکان به وجد آمده و خاطرات کودکی و دوران عضویت خودشان در کانون تویسرکان را برای اعضا بازگو کردند و مشتاقانه قول همکاری با کانون مرکز تویسرکان را دادند.

بازدید اعضای کانون تویسرکان از اتاق نجوم پژوهش‌سرای رضی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =