«آگاهی از ازدواج» موضوع کارگاه برگزار شده در کانون سیستان و بلوچستان

کارگاه آگاهی از ازدواج و حمایت از فرزندآوری با هدف افزایش شناخت همکاران و تحکیم بنیان خانواده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه آگاهی از ازدواج و حمایت از فرزندآوری در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان، که در این کارگاه حضور داشت، گفت: خانواده، بنیان جامعه ما را تشکیل می‌دهد و از ارکان اصلی سعادت و خوشبختی انسان به شمار می‌رود.

محمدرضا سالاری، با بیان این نکته که امروز دشمن با آگاهی از این که اگر بنیان خانواده دچار آسیب شود، جامعه نیز از هم خواهد پاشید و به همین خاطر این نهاد مقدس را نشانه گرفته است، گفت: خانواده، نقش بسزایی در تربیت فرزندان و آماده کردن آنان برای ورود به جامعه دارد و به همین دلیل، دشمن از راه‌های گوناگون سعی در ضعیف کردن و آسیب رساندن به این نهاد مقدس را دارد.

وی ادامه داد: از ترویج فرهنگ غلط غربی گرفته تا القای شبهات و تردیدها در باورهای دینی، همه و همه در راستای این هدف شوم دشمن در حال اجراست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، «تربیت ایرانی- اسلامی» را یکی از مطمئن‌ترین راه‌های مقابله و مصون ماندن در برابر این هجوم دانست و افزود: ما وظیفه داریم از خانواده‌های خود محافظت و آن را تقویت کنیم و به همین دلیل ضروری است فرزندان را با فرهنگ و تاریخ غنی خود آشنا کنیم و به آنان هویت ایرانی و اسلامی‌شان را بیاموزیم تا آنان ارزش‌هایی مانند احترام به بزرگترها، صداقت، درستکاری، عفت و... را بیاموزند.

سالاری، احترام به همسر را یکی دیگر از ارکان استحکام خانواده عنوان و اضافه کرد: مشکلات خانوادگی به طور ناگهانی به وجود نمی‌آیند بلکه حاصل انباشته شدن مسائل حل نشده در طول زمان هستند بنابراین، برای حل آنها، باید ضمن شناخت متقابل بین زوجین نسبت به رفع این مسائل در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام نمود.

وی در پایان با ذکر این موضوع که تداوم این جلسات برای همکاران در استان به همراه خانواده آنها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، عنوان کرد: «هر چه در خانواده آرامش داشته باشید و دچار آسیب نشوید و مشکلی نباشد، در امور کاری نیز کیفیت و نتیجه بهتری خواهید داشت.»

«آگاهی از ازدواج» موضوع کارگاه برگزار شده در کانون سیستان و بلوچستان

بخش دوم این کارگاه به صحبت‌های کارشناس و مشاور خانواده و ازدواج اختصاص داشت که در این بخش، دکتر محبوبه قویدل حیدری، ابتدا پنج نیاز اساسی خانواده از دیدگاه روانشناسی را اینگونه برشمرد: نیاز به بقا، عشق و احترام، قدرت، آزادی و تفریح.

حیدری پس از بیان مثال‌های گوناگون در این بخش، پرسش‌هایی نیز از همکاران داشت تا دیدگاه آنان را در مورد زندگی مشترک و خانواده بسنجد و راه‌کارهای روانشناسی را ارائه دهد.

وی خشونت‌های مکرر، اعتیاد شدید، خیانت‌های مکرر و اختلال شخصیت عمیق را بحران‌های یک زندگی خانوادگی معرفی کرد و توصیه‌هایی به همکاران داشت که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: با همسرتان تقابل نداشته باشید زیرا شرایط را برای زندگی سخت می‌کند؛ از کنترل‌گری بپرهیزید؛ با همسرتان فعالیت مشترک داشته باشید؛ از دنیای مطلوب همسرتان خارج نشوید؛ نکته‌های مثبت همسرتان را ببینید و...

«آگاهی از ازدواج» موضوع کارگاه برگزار شده در کانون سیستان و بلوچستان

گفتنی است، در همین راستا، مدیرکل کانون استان از چند تن از همکاران که به تازگی ازدواج کردند و یا صاحب فرزند شدند با اهدای لوح و هدیه تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =