اولین جلسه گروه کاری تخصصی کودک و نوجوان  استان مرکزی

احسان منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی هدف از ایجاد گروه کاری را تمرکز در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها، ارتباط با حلقه های میانی و گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد و ضریب دادن به مسائل کودک و نوجوان در بین جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، اولین جلسه گروه کاری تخصصی کودک و نوجوان  استان مرکزی به ریاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با حضور محمد امین باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ،پروین مفتح‌زاده مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی، مدیران دستگاه های و نهادهای دولتی، معاون وکارشناسان کانون استان در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد .

اولین جلسه گروه کاری تخصصی کودک و نوجوان  استان مرکزی
احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن عرض تسلیت شهید جمهور و همراهان ،عاقبت به خیر شدن در راه جهاد، در راه خدمت به مردم  به این جایگاه متعالی رسیدند ان شاالله که ما هم در این مسیر قرار بگیریم و در راه خدمت به مردم  عاقبت شهادت نصیب ما گردد .


مدیرکل کانون استان مرکزی در رابطه با ایجاد کار گروه تخصصی کودک گفت: یکی از دغدغه های ما همواره در حوزه کودک و نوجوان متاسفانه عدم تمرکز در این حوزه است و نیاز ضروری بر ایجاد یک کار گروه کاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان ذیل گروه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی وخانواده استانداری تشکیل دهیم تا بتواند مسایل و مشکلات مربوط به این حوزه در آن مطرح شود و موضوع اولین جلسه کارگروه کاری تخصصی را مسئله های موجود در حوزه کودک و نوجوان قرار گرفت.

اولین جلسه گروه کاری تخصصی کودک و نوجوان  استان مرکزی

ضریب دادن به مسائل کودک و نوجوان در بین جامعه

منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی و رییس کار گروه تخصصی کودک و نوجوان به ذکر نکات موجود، نقش و ضرورت تشکیل کار گروه تخصصی کودک و نوجوان به ضریب دادن به مسائل کودک و نوجوان در بین جامعه اشاره کرد و گفت: معمولا مسائل حوزه کودک و نوجوان در جامعه ضریب ندارد و یکی از نقش های این کارگروه آن است که مسائلی که در این گروه کاری تخصصی کودک و نوجوان مطرح می شود را در جامعه ضریب دهیم.

حساسیت زایی دستگاه ها و مدیران اجرایی
منصوری از ضرورت های تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان را حساسیت زایی دستگاه ها و مدیران اجرایی در حوزه کودک و نوجوان دانست و بیان داشت: حساسیت زایی در بین مدیران و دستگاه های اجرایی استان در مسائل حوزه کودک و نوجوان معمولا بدلیل مسائل و مشکلات موجود هر سازمان در اغلب سازمان ها این حساسیت زایی نداریم نقش این کارگروه این است که این حساسیت زایی را در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در بین دستگاه های دولتی ایجاد کند .

تمرکز در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها

مدیرکل کانون استان مرکزی از ضرورت تشکیل و ایجاد این کارگروه به تمرکز در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها اشاره کرد و گفت: ما می توانیم تمرکز داشته باشیم در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری بیشتر سازمان هایی که در این حوزه تمرکز در بین سازمان ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد:معمولا این تمرکز در بین دستگاه‌های دولتی وجود ندارد و این کار گروه میتواند بیشتر سازمان ها کمک کند که نقش استانداری در این زمینه بی بدیل است و تخصص حوزه کودک

و نوجوان با کانون پرورش فکری است و ما قصد داریم تصمیم سازی و تصمیم گیری را با این کار گروه ایجاد کنیم.

ارتباط با حلقه های میانی و گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد

احسان منصوری از دیگر ضرورت تشکیل و ایجاد این کارگروه را ارتباط با حلقه های میانی و گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد دانست و اظهار داشت: نکته بعدی با نقش گروه کاری حلقه های میانی و گروه های مردمی حوزه های حوزه مردمی و بتوانیم با حوزه تصمیم گیری دولتی متصل کنیم نوع ماموریت های سازمان رو می توان در این کارگروه با توجه به حوزه کودک و نوجوان تسهیل کنیم سازمان ها نمی توانند نوع ماموریت ها رو به تنهایی پیش ببرند و این کارگروه باعث می شود سازمان ها همگرایی در پیش بگیرند تا تسهیل سازی برای آن ماموریت خاص سازمان به وجود آید.

مدیرکل کانون استان مرکزی در پایان یادآور شد: نوع نگاه گروه کاری قطعا استانی است و بنابراین نداریم که صرف به شهر اراک نگاه کنیم طبیعی است نوع نگاه استانی می تواند کمک کند به تصمیمات برای همه کودکان استان مثمر ثمر باشد.

اولین جلسه گروه کاری تخصصی کودک و نوجوان  استان مرکزی

محمد امین باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ضمن خوش آمد و خیر مقدم مدیران دستگاه ها اهمیت حوزه کودک و نوجوان را بر شمرد و شکل گیری این کارگروه مهم دانست و از سازمان ها و دستگاه های خواست که با همگرایی و هم افزایی دستگاهای میتوان در این زمینه در کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت گام های بزرگی برداشته شود .

در ادامه باقری از پیشنهاد این کارگروه تخصصی توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث شد به عنوان یک کارگروه پیش فرض و پایه در حوزه کودک و نوجوان ذیل گروه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و خانواده استانداری فعالیت خود را آغاز کند .

در نهایت در اولین جلسه کارگروه تخصصی کودک و نوجوان مدیران دستگاه ها مسئله های موجود در حوزه کودک و نوجوان تشریح کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =