تشریح فعالیت‌های تابستانی مراکز کانون آذربایجان شرقی در گفتگوی زنده تلویزیونی

مدیر کل کانون استان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی" چای و نبات" شبکه استانی سهند، برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی را در ایام تابستان تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این گفتگوی زنده تلویزیونی علی بینش با اشاره به اهداف و ماموریت‌های ویژه ای که کانون برای برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان در نظر گرفته است تاکید کرد: اهمیت برنامه‌های اوقات فراغت به جهت فرصتی که برای شناسایی استعداد و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند و شناخت جدید از آنان به خانواده ها و اولیای تربیتی می‌دهد،کمتر از اوقات تحصیلی نیست.

وی در عین حال افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد تخصصی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی تلاش می‌کند با ایجاد فضایی با نشاط و جذاب برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را برای تابستان امسال با شعار " تابستانتو بساز"در نظر گرفته است.

بینش رویکرد تربیتی و مهارتی در تمامی این فعالیت‌ها و برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: با دقت و اهتمامی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای فرایند محور بودن این برنامه‌ها دارد، تاثیرگذاری آنان را در ذهن و زبان مخاطبان افزایش می‌دهد و همین امر سرمایه‌ای عظیم به نام اعتماد خانواده‌ها به کانون را دنبال دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای جهادی علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی هنری و خانواده محور بودن برنامه‌های تابستان را از دیگر رویکردهای فعالیت‌های اوقات فراغت امسال عنوان کرد.

وی بر پایی کارگاه‌های متنوع فرهنگی هنری، حضور تماشاخانه سیار کانون در مناطق محروم و روستایی، برگزاری اردوهای کارآفرینی برای نوجوانان، تشکیل شوراهای نوجوانان در مراکز کانون سراسر استان، برگزاری مهرواره‌ها و جشنواره‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی، فعالیت‌های ویژه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، توسعه فعالیت‌های علمی و نجوم و  راه‌اندازی مراکز الگوی تربیتی را از جمله برنامه‌های ویژه فصل تابستان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =