نشست هم اندیشی مسئولین پیرامون برنامه های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان  در مرکز آباده

نشست هم اندیشی مسئولین پیرامون برنامه های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، در مرکز آباده رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ اولین نشست هم اندیشی سیاست گزاری متمرکز برنامه های کودک و نوجوان شهرستان آباده برگزار شد.

در این نشست که  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و حجت الاسلام سید علیرضا دانا، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه، فرماندار ویژه، روسای ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، رئیس اداره پست، شهردار و رییس شورای شهر آباده نیز حضور داشتند، حاضران به تبادل نظر پیرامون گسترش کمی وکیفی برنامه های ویژه کودکان ونوجوانان در این شهرستان پرداختند.

علی خواجه نژادیان مدیر کل کانون فارس، در ابتدای جلسه ضمن برشمردن فعالیت ها و برنامه های کانون، گفت : این برداشت که کانون پرورش فکری مانند سایر موسسات فرهنگی هنری صرفا برگزار کننده دوره ها و کارگاه های اموزشی است؛ نادرست است. ‌ ما در کانون برای کودکان و نوجوانان، بسته های بلند مدت و چند جانبه فرهنگی هنری و خلاق طراحی می کنیم و هر عضو با ورود به کانون در دوران کودکی، تمام مراحل رشد و پرورش خود را در بستر این برنامه بلند مدت سپری می کند. برنامه ای که محورش انس با کتاب، پرورش خلاقیت وکشف استعدادها است.

در ادامه، حجت الاسلام دانا، کار ریشه ای و اساسی در حوزه کودک و نوجوان را یکی از ضروری ترین فعالیت های جامعه امروز خواند و گفت: وجود تنها یک مرکز کانون در شهرستان آباده تناسبی با جمعیت کودک و نوجوان این شهرستان ندارد. وی پیشنهاد کرد، احداث و راه اندازی دومین مرکز کانون در آباده با این اولویت که مرکز دوم به لحاظ ساختار و محتوا ویژه نوجوانان باشد؛ می تواند یکی از برنامه های مسئولان شهرستان باشد.

امام جمعه آباده اظهار داشت: من نیز بخشی از دوران نوجوانی خود را در کانون گذرانده ام؛   وفضای دلنشین و دوست داشتنی این مجموعه را از نزدیک لمس کرده ام.

بررسی نیازهای کانون آباده، بخش دیگری از این نشست بود که سعدی، فرماندار ویژه شهرستان آباده موارد عنوان شده توسط مسئول کانون اباده را به تفصیل مورد بررسی قرار داد.

فرماندار ویژه آباده با ذکر این مطلب که در جلسات کاری باید به دنبال خروجی اجرایی موثر بود گفت : بخشی از نیازهای مطرح شده را به جد در شورای آموزش و پرورش شهرستان پیگیری می کنم؛ و مصوبات لازم را در آن شورا تدبیر خواهم نمود

وی در ادامه بر لزوم جداسازی فضای اطراف ساختمان کانون به منظور حفظ حریم مجموعه به لحاظ امنیتی و آسیب های احتمالی تاکید کرد.

تامین اعتبار برای تجهیز سالن نمایش کانون آباده به سیسم صوت و پرده و ویدئو پرژکشن مناسب، تهیه ادوات سفالرگری (کوره و چرخ سفال)، تمهیدات لازم برای احداث مرکز شماره ۲، تجهیز استودیو، و نیز کیبورد برای گروه سرود کانون و ... از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود؛ که مصوباتی نیز به دنبال داشت.

نشست هم اندیشی مسئولین پیرامون برنامه های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان  در مرکز آباده

نشست هم اندیشی مسئولین پیرامون برنامه های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان  در مرکز آباده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =