برنامه های کانون فارس در کنگره امیران سرداران و پانزده هزار شهید فارس تشریح شد

علی خواجه نژادیان در جلسه کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ملی ١۵هزار شهید استان فارس، برنامه های کانون فارس را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳، جلسه کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، در اداده کل آموزش و پرورش استان فارس تشکیل شد.

در این جلسه سردار یدالله بوعلی درجمع اعضای کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان درمحل اداره کل آموزش و پرورش فارس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور، با تجلیل از تلاش های آموزش و پرورش در خصوص برپایی یادواره های شهدای دانش آموز و فرهنگی استان، اظهار کرد:در بحث برگزاری یادواره شهدا، در حوزه دانش آموزی و فرهنگی فراتر از انتظار، برنامه ریزی شده است که قابل تحسین است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: کمیته فرهنگی و دانش آموزی می تواند جریان ساز باشد؛ و به سرعت پیام کنگره شهدا را در دورترین نقاط استان نشر دهد.

بوعلی تصریح کرد: تفویض اختیار به بخش های مختلف موجب بروز خلاقیت و نوآوری می شود لذا ما در برپایی یادواره ها شاهد این موضوع هستیم.وی ادامه داد: تلاش در جهت مردمی کردن و افزایش مشارکت در برگزاری کنگره شهدا گام ارزشمندی است؛ که در حال انجام است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا، برنامه های کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: اعزام بیش از یک هزار فرهنگی به اردوی راهیان نور و پیشرفت و برگزاری اولین یادواره شهدای استان فارس در خوزستان کاری خلاقانه و فاخری بود؛ که کمیته شهدای دانش آموزی و فرهنگی انجام دادند؛ البته دومین کنگره نیز که در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد؛ کم نظیر بود.

بوعلی اضافه کرد: اطلاع رسانی در خصوص کنگره موضوع مهم و حساسی است؛ که باید به آن پرداخته شود لذا هدف‌گذاری ما این است؛ که همه در جریان این کنگره قرار گیرند.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برگزاری یادواره علاوه بر اینکه مراسمی معنوی است؛ اثر هنری نیز محسوب می شود. البته باید آثاری خلق کنیم؛ که ویژه یک زمان خاص نباشد، بلکه همیشه ماندگار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیزدراین جلسه با تقدیر از همکاری های سپاه فجراستان ،اظهار کرد: تلاش داریم برنامه های یادواره شهدا با سبک و سیاق جدید انجام شود لذا با این نگرش برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: تولید محتواهای شهدایی از مهمترین عملکرد های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

علی خواجه نژادیان افزود: راه اندازی گروه های تئاتر سیار با موضوع شهدا در سطح شیراز و سایر شهر های استان، با استفاده از سینماهای سیار کانون از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری سرود دانش آموزی به صورت ویژه، تولید نماهنگ ها، تولید سرود دو زبانه، راه اندازی پنجاه مرکز یادواره در سطح استان با استفاده از المان های شهدا و ...، از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس است.

دکتر فرشید قاسمی افزود: برگزاری مسابقاتی با عنوان شهید دانش آموز محمدرضا کشاورز با حضور گروه های ۵ نفره و با موضوع بازطراحی کردن وقایع دوران دفاع مقدس، که به صورت کلاسی و مدرسه ای برگزار و مستند سازی خواهد شد؛ یکی از این برنامه ها است.

رئیس کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، تصریح کرد: برنامه های گرامیداشت یادواره های شهدا که با شکل و محتوایی خلاقانه و با محوریت دانش آموزان در سطح استان انجام می شود، در کشور بی نظیر است.

قاسمی گفت: در طرحی نو، دانش آموزان دلنوشته هایی را با عنوان "اگر من شهید شوم" ارائه می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هدف اصلی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و این روش ها بسیار موثر است لذا شایسته است سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش همکاری کنند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این نشست اظهار کرد: یادواره شهدای دانش آموز در اولویت برنامه های کنگره قرار دارد.

سردار هاشم جمالی افزود: تعامل فوق العاده ای بین سپاه و آموزش و پرورش وجود دارد؛ و در دوران طلایی همکاری های بین دو دستگاه قرار داریم.

وی بااشاره به اینکه مدارسی بودند که در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند گفت: احصا مدارس شهیدپرور در دستورکار است؛ و ضروری است این مدارس معرفی شوند.

جمالی خاطرنشان کرد: ۹۲ شهید از مدرسه عشایری شهید بهشتی در کشور بی نظیر است بنابراین نباید به سهولت از کنار این موضوع گذشت.

وی بر برگزاری یادواره شهدا در مدارس تاکید و عنوان کرد: تولید، محتوا، فیلم، مستند، و ...با تایید شورای تالیف از سوی آموزش و پرورش مورد استقبال سپاه قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: اعضای گروه های سرود به تعداد شهدای هر شهر تشکیل می شود؛ لذا در شیراز اعضای گروه سرود بیش از ۵۶۰۰ نفره خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس نیزدراین جلسه گفت: برگزاری یادواره شهدای با برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت با حضور فرهنگیان از کارهای بزرگی بود؛ که انجام شد.

دکتر ایمان ایمانی فر افزود: دومین یادواره شهدای فرهنگی نیز در شیراز برگزار شد؛ و سومین یادواره شهدای فرهنگی نیز به زودی برگزار خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس نیزبا تشریح برنامه ریزی های انجام شده در خصوص کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس، اظهار کرد: تشکیل گروه های چند هزار نفری، برپایی نمایشگاه و برگزاری یادواره ها در مدارس از اهم این برنامه ها است.
کاظم اسماعیلی شعار افزود: اصل برنامه های یادواره در مهرماه خواهد بود؛ و یادواره های کلاس محور و مدرسه ای در دستور کار است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس تصریح کرد: اجلاسیه ملی شهدای دانش آموز و فرهنگی از دیگر برنامه های است که در دستور کار قر دارد.
اسماعیلی شعار ادامه داد: ایجاد یادمان شهدای دانش آموز در مدرسه محل تحصیل آنها از دیگر برنامه ها خواهد بود.
رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برگزاری ۵ هزار یادواره شهدای دانش آموز مدرسه ای و ۱۵ هزار یادواره کلاسی از آبان ماه ۱۴۰۲ تا آبان ماه ۱۴۰۳ از جمله برنامه های این اداره است.
معصوم علی صفی قلی افزود: برنامه ریزی برای تولید مستند ۱۰-۱۵ از آثار شهدای استان از دیگر فعالیت های این حوزه است.
وی ادامه داد: با استفاده از رمزینه اطلاعات شهدا جمع آوری خواهد شد؛ لذاجمع آوری اسناد ۱۵۰۰ شهید از جمله شهدای دانش آموز استان در حال انجام است تا در کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان ارائه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =