کد خبر: 341193
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
بازدید 24
مرکز 2 همدان کارگاه یاریگران زندگی با موضوع اوقات فراغت برگزار کرد

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان برنامه "یاریگران زندگی" را با موضوع اوقات فراغت، خانواده محوری و تربیت کودک با مادارن اعضا در مرکز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان برنامه "یاریگران زندگی" را با حضور طیبه ذوالفقاری، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص اوقات فراغت، خانواده محوری و تربیت کودک با مادارن اعضا در مرکز برگزار کرد.

در این جلسه شرکت‌کنندگان در خصوص آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های فرزند پروری، روش‌های تربیت کودک و چهار سبک فرزند پروری به گفت و گو پرداختند.

این روانشناس گفت: اوقات فراغت، زمانی است که فرصت پیدا می‌کنیم تا به‌ فعالیت‌های دلخواه خودمان بپردازیم و در تعریف اوقات فراغت مفهوم رضایت، انگیزه و عامل انتخاب نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: ویژگی این اوقات، داشتن رضایت باطنی و انگیزه شخصی‌ است تا از میان مجموعه متنوعی از فعالیت‌ها فرد به اختیار خویش یکی را بتواند برگزیند و به معنی بیکاری نیست.

ذوالفقاری با بیان اینکه موضوع اوقات فراغت به ویژه در فصل تابستان برای دانش‌آموزان و والدین عزیز موضوع بسیار پر اهمیتی‌ است، خاطرنشان کرد: در بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یاد می‌گیرند چگونه در ساختن اوقات سرگرم‌کننده و تفریحات سالم به مهارت‌های خود بیافزایند، حتی یاد می‌گیرند که حتی در این ایام مسئولیت‌پذیر باشند.

وی افزود: کودک و نوجوان نقاط ضعف و محدودیت‌ها و قوت خودش را متوجه شده و سعی می کند نقاط قوت را تقویت و ضعف را برطرف کند.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه با استفاده درست از اوقات فراغت تفکر خلاق را می‌آموزند، اضافه کرد: آنها به حل مسائل می‌پردازند و خودشان راهی برای حل مشکل پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت با انجام فعالیت‌های هنری، ورزشی و... از فشارهای روحی و روانی خود می‌کاهند و خستگی‌های انباشته شده را از خود دور می‌کنند و شخصیت سالم خود را از طریق تقویت جنبه‌های مثبت‌ و افزایش توانمندی‌هایشان به رشد عاطفی، هیجانی سالم‌تری ارتقا می‌دهند.

در پایان این برنامه کارگاه پرسش و پاسخ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =