دیدار مدیرکل کانون استان با دستیار ویژه‌ی استاندار در امر مردمی‌سازی

مدیرکل کانون استان بر آمادگی کامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همکاری با مردم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری و بر اساس اهمیت موضوع مردمی‌سازی دولت و ایجاد حلقه‌های میانی برای انجام تمامی امور دولتی، دیدار صمیمانه‌ای در دفتر دستیار ویژه‌ی استاندار در امور مردمی سازی دولت انجام شد و در این دیدار بر راهکارهای اصولی و اساسی برای تحقق برنامه‌های مردمی سازی تاکید شد.

در ابتدای جلسه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر نقش مردم در پیش‌برد اهداف انقلاب و نظام گفت: اگر قرار است در حوزه‌ی کودک و نوجوان تحولی به وجود بیاید ضمن هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی، باید از ظرفیت‌های مردم در تمام بدنه‌ی دولت کمک گرفت.

روح‌الله واحد گفت: هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقطه‌ای قرار دارد که آمادگی کامل برای همکاری با گروه‌های مردمی دغدغه‌مند را دارد و در بسیاری از موارد کار را شروع کرده‌ایم و در مناطقی که امکان حضور همکارانم در مرکز نیست سعی کردیم در مکان‌هایی که همین حلقه‌های میانی تعیین می‌کنند، خدمات فرهنگی هنری را با جذابیت هرچه بیشتر به کودکان و نوجوانان ارائه دهیم.

واحد ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تصدی‌گری فاصله گرفته و هم نقش تولی‌گری دارد هم تسهیل‌گری، هم حمایت‌گری و سعی داریم در حوزه‌ی کودک و نوجوان این نقش‌ها را به درستی و با دقت ایفا کنیم. وی خاطرنشان کرد: در تعدادی از شهرها و روستاها، ساختمان مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارد، لذا اگر فرد دغدغه‌مندی در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعال باشد، کانون از این فرد حمایت کرده و آمادگی خود را برای ارسال نیروی متخصص و ملزومات و تجهیزات اعلام می‌نماید.

در ادامه جمال خدابخشی، دستیار ویژه‌ی استاندار در امور مردمی سازی با تاکید بر نیاز بدنه‌ی دولت به ورود مردم در تمام شئون حکمرانی گفت: مردمی‌سازی جزو گفتمان انقلاب است و حرف جدیدی نیست، ولی در مقطعی این هدف کم‌رنگ شد که در دولت سیزدهم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری دوباره به جریان درآمد.

خدابخشی گفت: مردم باید در چهار حوزه‌ی تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت وارد شوند و در گذشته نیز ثابت شده هرکجا این چهار نقش به مردم داده شد، به درستی توانسته‌اند از عهده‌ی آن بر بیایند که مصداق آن بیماری کرونا و یا حوادث شبیه سیل و زلزله بود که با ورود مردم در این چهار عرصه و تولی‌گری دولت، توانستیم آنها را پشت سر بگذاریم.

دستیار ویژه‌ی استاندار گفت: دولت توانایی حل تمامی مسائل را ندارد و در بخش فرهنگ و هنر هم نباید تصدی‌گری دولت بیشتر از تولی‌گری آن باشد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم به عنوان یکی از مسئولیت‌های مهم خود که همان هدایت نسل آینده‌ی انقلاب است، به خوبی می‌تواند چند حلقه‌ی میانی را شناسایی کرده و با ارتباط با معتمدین محله کار هدایت کودکان و نوجوانان را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که کانون و تمام بدنه‌ی دولت باید تصدی‌گری را کنار بگذارد این است که به دلیل کمبود نیروی انسانی و گسترش شهرها، کانون نمی‌تواند تمام اقشار جامعه‌ی هدف را زیر پوشش خود قرار دهد و این کمبود را باید با حضور مردم از بین ببریم.

در پایان جلسه هر دو طرف تصمیم گرفتند که بصورت دوره‌ای، بازدیدهای دستیار  استاندار در امر مردمی سازی از تعدادی از مراکز استان انجام شود و در طول مسیر مردمی‌سازی با برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی با گروه‌های مردمی، کار را برای حضور آحاد مردم تسهیل کرده و اتصال حلقه‌های میانی به مراکز را نیز با کمک دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی در تمامی نقاط استان انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =