کد خبر: 341455
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
جشن شکرگزاری گندم در مرکز فرهنگی هنری بندرگز

کانون پرورش فکری بندرگز، به‌مناسبت فرارسیدن فصل برداشت گندم، این محصول استراتژیک منطقه، جشنی با حضور فرماندار و جمعی از اعضای این مرکز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، یکی از آیین‌های ایران باستان شکرگزاری به مناسبت‌های مختلف بوده و یکی از مهمترین آنها جشن برداشت محصول است که در مناطق مختلف کشور بنا به نوع محصولات کشاورزی متفاوت است.

فاطمه ریاحی مربی مسوول مرکز بندرگز با اشاره به اینکه این آیین از قدیم مرسوم بوده است‌، گفت:  یکی از فعالیت‌هایی که به صورت متفرقه در طول سال در این مرکز اجرا می‌شد، ساخت کاردستی با ساقه‌های گندم بود؛ این فعالیت امسال نیز به صورت فرآیندی، منسجم و چند بعدی در قالب تحقیق پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی هنری با اعضا اجرا شد.

وی ادامه داد: به همین منظور امروز با حضور اعضا، جمعی از والدین و فرماندار شهرستان جمع شدیم تا به حرمت خوشه‌های گندم، یکی از محصولات اصلی کشاورزی گلستان و بندرگز را جشن بگیریم و خداوند را به ‌خاطر این نعمت الهی شکر گوییم.

اجرای نقالی خوشه‌های گندم توسط اعضای کودک مرکز بندرگز، دکلمه‌خوانی سیده یوتاب علوی عضو کودک این مرکز با حال و هوای انقلابی به لهجه‌ی شمالی، اجرای مسابقه‌ی مشاعره نوجوان، اجرای موسیقی با موضوع گندم از برنامه‌های دیگر این جشن بود.

در ادامه اهدای گندم توسط اعضای مرکز به کودکان نیازمند و اداره‌ی بهزیستی انجام شد.

جشن شکرگزاری گندم در مرکز فرهنگی هنری بندرگز

جشن شکرگزاری گندم در مرکز فرهنگی هنری بندرگز

جشن شکرگزاری گندم در مرکز فرهنگی هنری بندرگز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =