کد خبر: 341690
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
بازدید 38
مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ غنی غدیر و تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و سیره عملی علی علیه السلام در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی با شعار امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی اقدام به برگزاری جشن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم، ویژه‌برنامه شاد و متنوع "یک یا علی دیگر" با هنرمندی اعضای دختر و پسر مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با حضور اعضاء و خانواده‌ها برگزار شد.

تلاوت قرآن توسط امیرعلی قاسمی عضو نوجوان، قرائت متن ادبی در مورد واقعه غدیر توسط نازنین مریم سلطانبی، شعرخوانی ستایش بورقی، فاطمه صالحی‌نیا، قرائت خاطره‌ی غدیر، خوانش داستان اشک‌های پدربزرگ توسط ریحانه عسکرزاده، معرفی کتاب درسنامه نهج البلاغه به هنرمندی مهدیه فروزنده، مولودی‌خوانی توسط محمدحسین ربانی و امیرعلی قاسمی همراه با دف نوازی محدثه جعفری و نیز دف‌نوازی ثمین نجمایی و تنبک نوازی روژان مصطفی و همخوانی گروه سرود در وصف مولا علی(ع) از برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.

گفتنی است نازنین دهقان مجری توانمند ویژه‌برنامه "یک یا علی دیگر" و تمامی عوامل اجرایی جشن از اعضای نوجوان مرکز بودند.

 مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد جشنی با حضور ۵۰ عضو دختر کودک و نوجوان برگزارگردید.

مربیان مرکز این روز را به همه سیده‌ها و سادات کوچک مرکز تبریک گفته و با شیرینی کام همه را شیرین کردند. دراین برنامه اهمیت امر ولایت و پیروی از اسلام و نماینده ولی در همه امورات توسط مربیان مرکز برای اعضا تبیین شد. همچنین شعر "علی ای همای رحمت" توسط عضو نوجوان برای مهمانان قرائت شد و در پایان با اجرای برنامه مولودی توسط دو عضو هنرمند مرکز شادی مضاعفی به جشن داد. فعالیت‌های کاغذ و تا، سفالگری و نمایش فیلم نیز در کنار جشن انجام شد.

مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهاباد جشن بزرگ "فهذا علی مولاه"در سالن آمفی تئاتر مرکز برگزار کرد.

همزمان با فرارسیدن عید بزرگ شیعیان، عید سعید غدیرخم بیش از  ۱۱۰ کودک و نوجوان عضو این مرکز در دو نوبت این عید بزرگ را گرامی داشتند. در مراسمی که با حضور۶۷ عضو دختر و ۵۲ عضو پسر یکشنبه سوم و دوشنبه چهارم تیرماه در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهاباد و با حضور مربیان و تعدادی از والدین برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله :قرائت قرآن، سرود ملی، سرود کانون، نمایش فیلم، دف زنی، شاهنامه‌خوانی، اجرای مسابقه و..... جهت بزرگداشت این واقعه‌ی بزرگ اجرا گردید.

 مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ابرکوه با مشارکت سی عضو کودک و نوجوان پسر، اقدام به برپایی موکب کوچک سبز ولایت کرد.

این ویژه برنامه با همت اعضا و با فضاسازی آغاز شد. معرفی واقعه غدیر، قصه گویی، همخوانی سرود «حیدر مولا مدد»، معما و لطیفه و سرگرمی، دف نوازی و پذیرایی و اهدای پیکسل غدیری به اعضا، از برنامه‌های این مراسم بود. همچنین موکب‌داران کوچک مرکز یک ابرکوه با شربت از والدین و رهگذران پذیرایی کردند.

 مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ابرکوه جشن غدیرانه با حضور ۳۰ نفر از اعضای پسر برگزار شد. در این جشن بعد از مسابقه غدیر چیست؟، زهره فلاح‌زاده مربی مرکز به معرفی واقعه غدیر و شخصیت امام علی(ع) پرداخت و سپس قصه‌ای از کتاب "امام علی و پرنده" با عنوان "پیام خدا" قصه‌گویی شد. در پایان مراسم نیز دف نوازی یکی از کارآموزان مرکز، همراه با بادکنک‌بازی و حباب‌بازی، شادی اعضا را دوچندان کرد. همچنین چند تن از اعضای سید کام دوستان و جمع را شیرین کردند.

 مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان میبد جشن ویژه عید غدیر در مرکز با حضور بیش‌از ۱۰۰ مادر ودختر برگزار شد.

این ویژه برنامه با مشارکت اعضا اجرا گردید و نازنین فاطمه حاجی عضو نوجوان قصه "خجه کرکرو" از قصه های بومی محلی میبد را قصه‌گویی کرد و همچنین اعضای ارشد مریم زارعی و ریحانه زارعی به مولودی‌خوانی و دف‌نوازی در وصف حضرت علی (ع) پرداختند..از دیگر برنامه ها اجرای مسابقات سرگرم کننده و آشنایی با کارگاه‌های تخصصی کانون بود.

 مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان جشن "عیدانه محبت" با حضور ۶۰ نفر از اعضای دختر کودک و نوجوان به همراه مادرانشان، در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردکان،برگزار کرد.
در این جشن زیبا که با هدف گرامیداشت دهه امامت و ولایت و جشن بزرگ غدیر خم، همچنین ایجاد پیوند هرچه بیشتر بین خانواده و کانون برپا شد.
معرفی واقعه بزرگ غدیر خم، اجرای چند قطعه موسیقی توسط هنرجویان موسیقی کودک مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، اجرای دف نوازی دختران گروه "ساقدوش" با حضور چند تن از اعضای مرکز، نمایش نماهنگ ویژه عید غدیر با عنوان  "باباحیدر"، برگزاری جشن تولد دختران متولد فصل بهار و تابستان عضو مرکز، ساخت کاردستی مشترک مادر و فرزند و گرفتن عکس یادگاری از جمله این برنامه بود.

مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بافق نیز جشن غدیر را با حضور اعضاء، والدین و لیلی رنجبر ریس اداره میراث فرهنگی گردشگری اجرا کرد.

فعالیتهای قصه‌گویی، نقالی، مولودی، دکلمه، دف زنی و توزیع نخود مشگل گشا و بسته‌های نذری بین میهمانان از برنامه‌های این مرکز بود.

 مراکز کانون سراسر استان یزد مملو از جشن و شادی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =