کارگاه آموزش یک‌روزه نوجوان محور برگزار شد

کارگاه آموزشی یک‌روزه "یک روز شیرین" با یک برنامه نوجوان محور و خانواده محور در مرکز الگوی تربیتی یزد با هدف ایجاد انگیزه، نشاط و شادی در اعضای نوجوان و در نهایت جذب و پایدارسازی آن‌ها در کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ اعضای دختر نوجوان به همراه مادرانشان یکی یکی از درب ورودی با یک سبد وسایل وارد مرکز می شوند. همه دور میزهای چوبی سالن گردهمایی مرکز مستقر می‌شوند تا یک روز شیرین را رقم بزنند. کارگاه تهیه رولت در مرکز شماره سه یزد یکی از مراکز الگوی تربیتی استان.

همه تدارکات باید جور باشد. بیشتر شرکت کنندگان با هم‌زن برقی آمده‌اند. از قبل نیروی پشتیبان و مربیان مرکز شماره سه یزد تدبیر کرده بودند تا به همه خوش بگذرد.

فرناز ردایی را که تا قبل از این به عنوان مربی آی‌مث و سی‌مث می‌شناختیم، امروز در کسوت یک سرآشپز با یک پیش‌بند آشپزی ظاهر می‌شود. هم‌زن‌ها که باید خامه‌ها را  بزنند و صدای یکنواختش که کارگاه را پرکرده است، البته بعضی‌ها هم با هم‌زن دستی کار می‌کنند؛ مادران و دختران به هم کمک می کنند. یکی خسته می‌شود آن یکی شروع می‌کند.

خامه ها که فرم می‌گیرد. آن را روی نان رولت پخش می‌کنند و بعد هم نان را رولی می‌پیچیند.  

محبوبه بنازاده مربی مسئول مرکز سه یزد در خصوص برگزاری این کارگاه یادآور می‌شود: کارگاه آموزشی یک روزه تهیه رولت در راستای اهداف مخاطب محوری، نوجوان محوری کانون در سال  جاری طراحی و اجرا شد و گروه سنی شرکت کننده در این کارگاه ۱۳ سال به بالا تعریف شد؛ حتی ما در پوستر اعلام کردیم که اعضا می‌توانند با مادربزرگ‌ها، مامان‌ها و... بیایند.

وی با اشاره به این که مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد به عنوان یک مرکز الگو معرفی شده است، ادامه می دهد:  در نظر داریم در سال جاری در کنار اجرای فعالیت های جاری مرکز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نوجوان محور و خانواده  محور، اعضا و خانواده‌هایشان را بیش از پیش با کانون همراه کنیم تا پیوند منسجم‌تری بین کانون و خانواده‌ها برقرار شود.

بنا به گفته بنازاده برگزاری چنین کارگاهی در ایجاد انگیزه، نشاط و شادی در اعضای نوجوان و در نهایت در جذب و پایدارسازی آن‌ها در کانون موثر خواهد بود.

گفتنی در این کارگاه یک روز ۵۰ نفر از اعضا و خانواده‌هایشان شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =