مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌زمان با دهه ولایت و امامت و به مناسبت عید بزرگ غدیر مراکز کانون پرورش فکری این مناسبت را جشن گرفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاوه بر حضور سه تماشاخانه سیار کانون در جشن بزرگ ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران دیگر مراکز کانون پرورش فکری در استآن‌های مختلف نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله برپایی جشن، برگزاری مسابقه و نشست‌های مختلف عید بزرگ غدیر را با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌های‌شان جشن گرفتند و این روز را گرامی داشتند.

فراخوان ادبی و هنری «اقیانوس غدیر» در کانون آذربایجان شرقی

کانون استان آذربایجان شرقی فراخوان ادبی و هنری «اقیانوس غدیر» را هم‌زمان با آیین‌های بزرگداشت دهه امامت و ولایت منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را در قالب شعر، دل‌نوشته، داستان و نقاشی به دبیرخانه مستقر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارسال کنند.

این فراخوان در راستای برنامه‌های پیش‌بینی شده و با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ امامت و ولایت و فرهنگ غدیر در بین کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

هم‌چنین کانون استان آذربایجان شرقی در قالب برنامه‌های مشترک با بنیاد بین‌المللی غدیر، حضور فعالی در همایش بانوان غدیری در تبریز داشت. کانون پرورش فکری در این مراسم با برپایی غرفه فرهنگی هنری میزبان کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این همایش بود.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

دل‌نوشته‌های ادبی به‌مناسبت عید غدیر، نقاشی و رنگ‌آمیزی چهره و معرفی کتاب‌هایی با موضوع واقعه غدیر از دیگر برنامه‌های کانون بود.

ویژه‌برنامه «برایم از مولا بگو» در کانون اردبیل

در برنامه «عید غدیر، روز لبخند»، اعضا و مربیان مرکز شماره‌ پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل عید سعید غدیر خم را جشن گرفتند.

در این مراسم زهرا نوروزی سرپرست مرکز با تبریک این عید بزرگ به معرفی واقعه این روز فرخنده پرداخت و در ادامه قصه «امام علی(ع) و پرنده» برای حاضران بیان شد.

معرفی کتاب «نیایش درختان» گزیده‌ای از نهج‌البلاغه و شعرخوانی «ذکر خوش قرآن» از دیگر فعالیت‌های این جشن بود که مربیان فرهنگی کانون اجرا کردند.

هم‌چنین به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید بزرگ امامت و ولایت، ویژه‌برنامه «برایم از مولا بگو» با حضور روحانیون ستاد غدیر شهر مقدس قم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان انگوت برگزار شد.

در این مراسم معنوی و مفرح، روحانیان حاضر در برنامه به معرفی شخصیت حضرت علی(ع) و واقعه غدیر خم پرداختند و در ادامه، فعالیت بازی سرگرمی با عنوان «شکر خدا که مولایم علی(ع) است» با هدف دانش‌افزایی کودکان و نوجوانان درباره واقعه غدیر خم و ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی(ع) به‌صورت جورچین اجرا شد.

مراکز سه‌گانه کانون شهرستان مشگین‌شهر نیز با برپایی ایستگاه نقاشی میزبان کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در جشن بزرگ غدیر بودند.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

در این ایستگاه که با بازدید امام‌جمعه، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان همراه شد، فعالیت نقاشی با موضوع عید غدیر و با تکنیک مداد شمعی اجرا شد و مربیان کانون ضمن معرفی برنامه‌های ایام تابستان، به انجام فعالیت‌هایی نظیر معرفی شخصیت و معرفی کتاب متناسب با دهه امامت و ولایت پرداختند.

عصر شعر غدیر در کانون اصفهان

برنامه عصر شعر غدیر با عنوان «همای رحمت» در راستای راهبردها و سیاست‌های کانون بر مبنای مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری با حضور شاعران نوجوان کانون اصفهان در سالن اجتماعات باغ غدیر، برگزار شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

اجرای اشعار ادبی ۱۰عضو دختر و پسر نوجوان با موضوع غدیر و امام علی(ع)، اجرای مسابقه مشاعره ازسوی دانش‌آموزان مدرسه شاهد شهید شجاعی با نظارت معلم خلاق و توانای‌شان زیبا هاشمی‌، شعرخوانی عضو ارشد کانون سارا نم نبات و دف‌نوازی محمدعلی خاکسار به مناسبت جشن غدیر از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

هم‌چنین در راستای پایدارسازی اعضا و جذب حداکثری آن‌ها با استفاده از ظرفیت خانواده‌ها و با عنایت به راهبردها و سیاست‌های کانون مبنی بر مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری و استفاده از توانمندی حلقه‌های میانی مردمی باحضور اعضای دختر و پسر و جمعی از والدین اعضا جشن «تابستونتو بساز» همراه با جشن عید غدیر در مرکز شماره ۲ کانون کاشان برگزار شد.

افتتاح کتابخانه در کانون البرز

مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج استان البرز در ، میزبان اولین جشن عید غدیر و جشنواره بازی‌های بومی محلی بود.

این ویژه‌برنامه، با حضور تیم بازی‌های بومی، محلی استان البرز از سوی هیئت ورزش‌های بازی‌های روستایی و بومی محلی استان در همکاری مشترک کانون پرورش فکری استان با این هیئت و اداره کل ورزش و جوانان و بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، اجرا شد و کودکان پس از آشنایی با بازی‌های بومی محلی، در بازی‌های مختلفی مانند لی لی، دوزپا، هفت سنگ و دال پلان، حضور یافتند.

هم‌چنین اجرای گروه نمایشی «بچه‌های ایران» به سرپرستی «مهدی قلعه» و انجام فعالیت‌های شاد دیگر مانند مسابقه و سرگرمی و شعرخوانی با موضوع غدیر و اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های این ویژه برنامه بود که در مرکز فرهنگی، هنری شماره ۳ کانون کرج برگزار شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

منطقه‌ی مهدی‌آباد شهرستان چهارباغ استان البرز نیز هم‌زمان با عید سعید غدیر صاحب کتابخانه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

آیین گشایش این مرکز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر شهرستان، فرماندهی نیروی انتطامی و مدیر کل و کارشناسان کانون البرز، برگزار شد.

اجرای سرود نسل علوی ازسوی گروه سرود دختران نوجوان با عنوان «یاد یاران»، اجرای نمایش ازسوی گروه «بچه‌های ایران زمین»، اجرای مسابقه و سرگرمی، کاشت نهال، روایتگری ماجرای غدیر ازسوی یکی از راویان نوجوان کانون که در برنامه‌ی راویان غدیر مشارکت داشتند، اجرای عمو روحانی و کاشت نهال کانون ازسوی مسئولان و پذیرایی و اطعام غدیری کودکان و نوجوانان، از جمله برنامه‌های اجرا شده در این آیین بود.

برپایی ایستگاههای ادبی و هنری در کانون ایلام

هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و جشن عید سعید غدیر، پویش بزرگ اهدای عروسک به کودکان نیازمند با حضور نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهر ایلام، استاندار، معاون سیاسی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری، فرماندار و مدیران ارشد استانی برگزار شد.

این برنامه‌ها با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دهه امامت و ولایت و مساعدت و یاری به همنوعان از سوی این مرکز فرهنگی و هنری در راستای تعمیق باورهای دینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در کودکان و نوجوانان برگزار شد و یکی از مهمترین اهداف این جشن‌ها ترویج فرهنگ غدیر بود.

هم‌چنین به مناسبت دهه امامت و ولایت جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با این روزهای مبارک، هم‌زمان برنامه‌های فرهنگی هنری، ادبی، در مراکز استان ایلام برگزار شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

برگزاری ایستگاه ادبی برای وطنم، نقاشی همراه با اهدای جوایز با حضور اعضای مرکز در پارک بانوان شهرستان بدره، برگزاری ویژه‌برنامه جشن عید غدیر با حضور اعضا و اولیا و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری ایستگاه ادبی و نقاشی بچه‌های غدیری و قدردانی از اعضای برتر و هم‌چنین پرده‌خوانی عید سعید غدیر در مرکز بدره از جمله این برنامه‌هاست.

کانون ایلام نیز با برپایی ایستگاه‌های ادبی و هنری، رای اولی‌ها و هم‌چنین پویش جمع‌آوری عروسک جهت اهدا به کودکان نیازمند در این جشن بزرگ مشارکت داشت.

مشاعره علوی در کانون بوشهر

پنجمین دوره از مشاعره علوی، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و به مناسبت عید غدیرخم به همت بنیاد بین‌المللی غدیر و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، بسیج هنرمندان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سالن سینما کانون استان بوشهر برگزار شد.

در این برنامه ۲۰ شرکت‌کننده در قالب ۴ گروه ۵ نفره به رقابت پرداختند که در نهایت چهار نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

جشنواره استانی مشاعره علوی، پیش‌رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی است که همه‌ ساله با مشارکت کانون پرورش فکری، بنیاد بین‌المللی غدیر، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، صدا و سیما، بسیج هنرمندان و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

در برنامه‌ای دیگر جشن غدیر و همایش کاهش تصادفات کودکان و نوجوانان موتورسوار با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دیلم و راهنمایی و رانندگی شهرستان دیلم برگزار شد.

جشن ولایت در کانون تهران

جشن شروع فعالیت‌های تابستان با شعار «تابستونتو بساز»، مقارن با جشن امامت و ولایت با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان به همراه والدین در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۷ برگزار شد.

اجرای فعالیت قصه‌گویی با موضوع واقعه غدیر خم و معرفی شخصیت حضرت علی(ع) از سوی فاطمه رمضانی مربی مسئول این مرکز، مولودی‌خوانی و شعرخوانی در وصف فضائل اخلاقی حضرت علی(ع) ازسوی یکی از والدین، مسابقه، اجرای موسیقی یا علی و پذیرایی با شیرینی و شربت از جمله برنامه‌های این جشن بود.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

 هدف از اجرای این برنامه تقویت بنیان اعتقادی و پرورش اندیشه دینی کودکان و نوجوانان، آشنایی با اعیاد ملی و مذهبی و ترویج فرهنگ نشاط معنوی، هم‌چنین اعلام شروع فعالیت‌های تابستان، معرفی فعالیت‌های کانون به والدین جهت برقراری صمیمیت و همکاری و جذب و پایداری اعضا بود.

جشن غدیر در کانون چهارمحال و بختیاری

کارکنان و مربیان کانون در جشن عید سعید غدیر خم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، این عید را با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان همراه خانواده‌هایشان در محل موکب کانون استان جشن گرفتند.

در این موکب همه نوع پذیرایی وجود داشت و از حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها استقبال ‌شد. کودکان و نوجوانان که در حال حرکت در مسیر میهمانی غدیر بودند وقتی به غرفه و موکب کانون می‌رسیدند ناخودآگاه توقف و مربیان و کارکنان کانون استان با رویی گشاده از آنان پذیرایی می‌کردند.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌چنین هم‌زمان با روزهای جشن و سرور عید سعید غدیر خم، رقیه علیدوستی، خبرنگار سفیر رسانه و کانون‌یار کانون استان، با تعدادی از مسئولان دولتی دیدار داشت و در مورد پیام واقعه‌ی غدیر برای نوجوانان و چگونگی انتقال این پیام به نوجوان امروزی گفت‌وگوهایی انجام داد. در این گفت‌وگوها به اهمیت واقعه غدیر و پیام آن اشاره شده است.

دعوت از کودکان کار در کانون خراسان رضوی

به مناسبت عید غدیر ۲۰ نفر از کودکان کار به اداره کل کانون استان خراسان رضوی آمدند و در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردند.

در این ویژه‌برنامه فعالیت‌هایی چون نمایش فیلم، قصه‌گویی، ساخت کاردستی، بازی و سرگرمی و اهدای کتاباز سوی کارشناسان فرهنگی کانون استان برای این کودکان اجرا شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌زمان با دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم، مرکز کانون جیم‌آباد نیز با اجرای برنامه‌های متنوعی به پیشواز این روز رفت.

در این گردهمایی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به قصه‌گویی، تبین و معرفی واقعه غدیر، مولودی‌خوانی، دکلمه‌خوانی، اجرای سرود و در ادامه معرفی کانون و فعالیت‌های آن در تابستان، قدردانی از اعضای فعال و برندگان مسابقه‌ها، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری (کاردستی کاغذ و برش، ایستگاه نقاشی و دل‌نوشته، طرح شابلون غدیر روی دست...) اشاره کرد.

در پایان این آیین شرکت‌کنندگان، نماز جماعت را به امامت امام جمعه جیم‌آباد اقامه و از سخنان وی درباره واقعه غدیر و مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح استفاده کردند.

اجرای سرود گروهی «مولا علی» در کانون خراسان جنوبی

با شروع دهه ولایت و امامت برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

در مرکز فرهنگی هنری قاین، سرودی گروهی با عنوان «مولا علی» با حضور ۵۰ نفر از کودکان، قصه‌گویی، معرفی کتاب با محوریت دعا و نیایش ویژه روز عرفه و نوشتن دل نوشته از فعالیت‌های اجرا شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌چنین در سربیشه به اعضای کانون کتاب «بر بالین امپراطور» معرفی شد، معرفی شخصیت حضرت ابراهیم، کاردستی‌های مرتبط با این ایام و پذیرایی از بچه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

در کانون فردوس نیز اعضا کتاب «دوستت دارم ای خدای مهربان» را دور هم خواندند و مربی مرکز داستان بندگی حضرت ابراهیم را برای اعضا قصه‌گویی کرد.

در بشرویه هم اعضای کانون در طرح ادبی «با خدا حرف بزن» شرکت کردند و به شعرخوانی به مناسبت این ایام و تمرین سرود گروهی به مناسبت عید غدیر پرداختند.

برگزاری نشست‌های ادبی «برکه آسمان» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «راه‌های تربیتی دینی و ولایت پذیری در نوجوانان» به مناسبت دهه ولایت و امامت و با حضور سیده‌فاطمه موسوی، استاد دانشگاه و درمانگر کودک و نوجوان و جمعی از مربیان مراکز کانون خوزستان، در محیط مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست موسوی به اهمیت نقش والدین و اهداف آن‌ها در مقام والد پرداخت و عنوان کرد: باید از راهکارهایی برای تربیت دینی استفاده کنیم و راهی بیابیم تا فرزندان‌مان را راسخ، با ایمان و در یک کلام انسان بار بیاوریم.

این نشست از سوی واحد آموزش و پژوهش کانون خوزستان به مناسبت دهه ولایت و امامت در مدت دو ساعت برای مربیان مراکز کانون این استان برگزار شد.

هم‌چنین مربیان و اعضای ادبی کانون پرورش فکری خوزستان با اجرای نشست‌های ادبی «برکه آسمان» عید غدیر را گرامی داشتند.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

فعالیت‌هایی مانند معرفی واقعه غدیر، معرفی شخصیت و وجه تسمیه واژه غدیر، بیان اهمیت و ارزش غدیر، شعرخوانی مناسبتی مربی و اعضا، بررسی سیمای امام علی(ع) در شعر کودک و نوجوان، نشست ادبی، نمایشگاه نقاشی خط، معرفی و آشنایی با نهج البلاغه به عنوان یک شاهکار ادبی و هنری، شاهنامه‌خوانی، جشن غدیر، ایستگاه ادبی غدیر و... از جمله فعالیت‌های اعضا و مربیان ادبی کانون استان در نشست‌های ادبی «برکه آسمان» بود.

ویژه‌برنامه «مل مل» در کانون زنجان

هم‌زمان با عید غدیر خم، کانون پرورش فکری استان با تعامل سازنده با ستاد مردمی غدیر اقدام به برگزاری جشن غدیر و شروع کلاس‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در صحن غدیر پیاده راه سبزه‌میدان زنجان با حضور حسین اکبری و عروسک محبوب بچه‌ها مل‌مل کرد که با استقبال بی‌نظیر کودکان‌، نوجوانان و همشهریان مواجه شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

گروه نمایشی مل‌مل برای اولین بار در استان زنجان حضور پیدا کردند که منجر به حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در این برنامه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

هم‌چنین در مسیر جشن عید غدیر مربیان و کارشناسان کانون، ۵ غرفه فرهنگی هنری برپا کرده بودند که در این غرفه‌ها برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی همچون نقاشی، گریم، سرسره بادی، غرفه عکس و موارد دیگر برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌های ادبی در کانون سیستان و بلوچستان

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی جشن‌های دهه امامت و ولایت را برگزار کردند.

برهمین اساس مراکز کانون استان در فاصله‌ی روزهای عید قربان تا غدیر به انجام فعالیت‌هایی مانند معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، کتاب و برپایی کارگاه‌های نقاشی و کاردستی پرداختند و در کنار آن اعضا با اجرای سرود، شعرخوانی و نمایش خلاق با این دو مناسبت آشنا شدند.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو ایرانشهر، شماره یک، دو و پنج زاهدان، چابهار، هامون، کنارک، زیباشهر، هیرمند، مجتمع زاهدان، دلگان و سرباز از جمله این مراکز بودند.

هم‌چنین در دومین بخش از این ویژه‌برنامه‌ها مراکز فرهنگی‌هنری سراوان، نیمروز، شماره دو خاش، بنجار، میرجاوه، شماره یک و دو زابل، سیار روستایی زابل و پستی، شماره سه و چهار زاهدان اجرای برنامه داشتند و برنامه‌های معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام، معرفی روز عرفه، نمایش خلاق، نقاشی، کاردستی، آموزش شیوه زیارت خانه خدا و اعمال حج، کارگاه‌های ادبی و... را برگزار کردند.

اجرای برنامه‌های متنوع در کانون قزوین

دهه ولایت و امامت در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوعی همراه شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک به این مناسبت با حضور ۵۰ عضو کودک و نوجوانان چند برنامه اجرا کرد. این برنامه شامل فعالیت‌های متنوعی مانند دعوت از اولیای مشتاق برای مشارکت در برنامه قربان تا غدیر، آشنایی اعضا با مناسک حج و عید قربان، قصه‌گویی از ماجرای تشنگی هاجر در منا و هم‌چنین بازی‌های دسته جمعی و ساخت اوریگامی قلب بود.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان نیز به مناسبت دهه ولایت و امامت ویژه‌برنامه «عید تا عید» را برگزار کرد. این برنامه که با حضور ۵۰ عضو و شماری از مادران اعضا برگزار شد، شامل فعالیت‌های کاردستی، نقاشی خلاق با همکاری مادر و کودک، قصه‌گویی «داستان حضرت ابراهیم»، شعرخوانی، مسابقه، بازی با حضور مادر و کودک و معرفی کارگاه‌های تابستان با حضور مربیان بود.

هم‌چنین در مرکز فرهنگی و هنری کانون شریفیه با حضور هفتاد عضو کودک و نوجوانان و ۳۰ نفر از اولیا مراسم جشنی با اجرای فعالیت‌های متنوع و نمایش از سوی خانه نمایش کانون برگزار شد.

علاوه براین مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک، مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون قزوین، مرکز فرهنگی هنری کانون الوند، مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان برنامه‌های متنوعی داشتند.

«جشن مهر ولایت» در کانون قم

ویژه‌برنامه بزرگ جشن غدیر در روز عید با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در مسیر شادپیمایی کیلومتری غدیر برگزار شد.

این ویژه‌برنامه در بلوار پیامبر اعظم (حرم تا حرم) و در مسیر مسجد مقدس جمکران برگزار شد و میزبان جمع زیادی از کودکان و نوجوانان غدیری از قم و سایر زائران حرم کریمه اهل بیت علیه‌السلام بود. برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی‌، هنری از جمله اجرای مسابقه، هم‌خوانی سرودهای انقلابی و جُنگ شاد کودکانه از بخش‌های این برنامه بود.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌چنین مراکز ثابت، سیار روستایی و پستی کانون پرورش فکری استان قم به مناسبت دهه امامت و ولایت برنامه‌های فرهنگی، هنری متنوعی از جمله برگزاری جشن، قصه‌گویی، اجرای سرود، دکلمه‌خوانی، نقاشی، سفالگری، پادکست، نقالی و پرده خوانی و... با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کردند.

مراکز ۱، ۹ و ۱۰ کانون استان نیز با مشارکت مجموعه فرهنگی ورزشی مسجد امام صادق شهرک صادقیه، برنامه مشترکی با عنوان «جشن مهر ولایت» را با حضور بیش از ۱۵۰ کودک، نوجوان و والدین آن‌ها برگزار کردند.

علاوه براین مراکز شماره ۲ تا ۹ کانون برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری اردو، برپایی کارگاه، معرفی کتاب و... اجرا کردند.

جشنی در پیاده‌روی هزار متری گذر امیرالمومنین کرمان

جشن عید غدیر با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، هیات ایوان نجف و موسسه هنری تخصصی نور روز  ۴ تیر ۱۴۰۳ در پارک مدیریت شهر کرمان برگزار شد.

غرفه کانون در این جشن هم‌زمان با عید سعید غدیر خم در پیاده‌روی هزار متری گذر امیرالمومنین(ع) میزبان بچه‌ها و خانواده‌ها بود.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

 در این جشن مربیان و کارشناسان حضور داشتند و اجرای قصه‌گویی، مسابقه و بازی، شعرخوانی، حرکت عروسک‌های بلند قامت در بین حاضران، پذیرایی و نورافشانی اوقات لذت‌بخشی را برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های این منطقه فراهم کرد.

آشنایی با واقعه غدیر در کانون کرمانشاه

در کانون کرمانشاه گردآوری برگی از واقعه‌ی غدیر خم ازسوی عضو نوجوان کانون کرمانشاه، در راستای فعالیت‌های نوجوان‌محور در استان و به مناسبت عید غدیر خم، رقم خورد.

هم‌چنین به مناسبت عید غدیر خم و به نیت سید محرومان شهید سیدابراهیم رئیسی، برپایی میز خدمت ازسوی حلقه‌ی میانی امام هادی(ع) در کانون کرمانشاه انجام شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

این برنامه نظر به اتصال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به حلقه‌های میانی و تعامل در بسیاری از فعالیت‌های تایید شده ازسوی مدیرکل کانون استان بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده؛ برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و... با هم‌افزایی کانون و حلقه‌های میانی برگزار شد.

کارگاه نقاشی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

هم‌زمان با عید سعید غدیر خم مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهرستان باشت جشن غدیر را برگزار کرد .این ویژه‌برنامه در امتداد تعمیق باورهای دینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در کودکان و نوجوانان عضو این مرکز فرهنگی هنری برگزار شد.

شعرخوانی، مولودی‌خوانی، قصه‌گویی غدیر، اجرای نمایش طنز، مسابقه حضوری، از جمله برنامه‌های اجرایی این جشن‌ بود.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان نیز به مناسبت دهه امامت و ولایت برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این روزهای مبارک برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی اجرا کردند.

برهمین اساس کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری یاسوج ۲، لیکک، لنده، کبکیان و هم‌چنین کتابخانه سیار روستایی پاتاوه با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت، مراسم جشنی با همین موضوع برگزار کردند.

برپایی غرفه در تجمع‌های شهرستانی، کارگاه نقاشی، هنرنمایی گروه موسیقی، شعرخوانی گروهی، دکلمه‌گویی، ساخت دست‌سازه، مسابقه و اهدای جوایز از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

جشنواره نقالان علوی در کانون گلستان

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان به مناسبت دهه امامت و ولایت برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این روزهای مبارک برنامه‌های فرهنگی هنری، ادبی، علمی و اسلامی مختلفی اجرا کردند.

در مراکز فرهنگی هنری آزادشهر، دلند، بندرترکمن، کلاله و علی‌آباد کتول با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت، مراسم جشنی با همین موضوع برگزار شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

برپایی غرفه در تجمعات شهرستانی، کارگاه نقاشی، هنرنمایی گروه موسیقی، شعرخوانی گروهی، دکلمه‌گویی، ساخت دست‌سازه، مسابقه و اهدای جوایز از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

هم‌چنین کامیونت نمایش سیار کانون گلستان با حضور در جشن بزرگ عید غدیر که در خیابان امام خمینی(ره) شهر گرگان برپا شد، به اجرای نمایش، سرود و انجام فعالیت‌های کانونی پرداخت.

آیین پایانی ششمین جشنواره نقالان عربی نیز با مدح و منقبت حضرت علی(ع) و تُرنابازی هنرمندان برگزار شد.

برهمین اساس در بخش نوجوانان رتبه برتر این بخش با اعطای دیپلم افتخار، تندیس مرشد ترابی و جایزه نقدی به «مارتیا منوچهری» عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گرگان اختصاص یافت.

ایستگاه خوشنویسی در کانون لرستان

هم‌زمان با روز عید سعید غدیر خم اداره‌کل کانون پرورش فکری استان لرستان با برپایی غرفه فرهنگی هنری در میهمانی بزرگ غدیر میزبان کودکان و نوجوانان خرم‌آبادی بود.

برهمین اساس در غرفه کانون، ایستگاه نقاشی با موضوع امامت و ولایت و غدیر خم، ایستگاه خوشنویسی با مضامینی همچون احادیت درخصوص غدیرخم و امام علی(ع)، قصه‌گویی، نقالی و به کودکان و نوجوانان ارایه شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

سی مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارایه می‌دهند.

هم‌زمان با برگزاری میهمانی بزرگ عید غدیر در خرم‌آباد، امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در غرفه اداره‌کل کانون لرستان حضور یافت.

ویژه‌برنامه «عیدی باباعلی مهربونم» در کانون مازندران

در ساری بیش از ۱۴۰ موکب و ایستگاه صلواتی از چهارراه ابن‌شهر آشوب تا میدان ساعت با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، پذیرایی، پخت و توزیع غذای نذری، نورافشانی، کاروان‌های خودرویی و موتوری و برنامه‌های شاد و جذاب همراه بود.

مربیان مراکز سه‌گانه کانون ساری نیز با برپایی ایستگاه نقاشی و نقاشی صورت، تلاش کردند تا نقش موثری در این جشن بزرگ و مردمی داشته باشند که با استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها همراه شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌چنین به مناسبت عید غدیر، ویژه‌برنامه «عیدی باباعلی مهربونم» در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

این طرح از سوی مربی کتاب‌خانه سیار روستایی سوادکوه و با همراهی و حمایت امام جمعه شهرستان سوادکوه، معاون فرماندار، رؤسای اداره‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد به منظور قدردانی و اهدای عیدی به اعضای سادات و غیر سادات کتاب‌خانه سیار روستایی سوادکوه صورت گرفت.

پرده‌خوانی غدیر در کانون مرکزی

به مناسبت عید غدیر خم در کانون پرورش فکری استان مرکزی در مرکز فرهنگی هنری قورچی‌باشی از توابع شهرستان خمین جشن غدیر و جشن بزرگ محفلی‌ها برپا شد .

آیین جشن و سرور و موکب پذیرایی عاشقان امامت و ولایت در مرکز قورچی‌باشی با فضاسازی محیطی غدیر و غرفه فرهنگی، بصیرت‌افزایی و اطعام، پذیرای خانوادها، کودکان و نوجوانان ازسوی اعضا و مربیان این مرکز بود .

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هدف از برپایی آیین جشن و سرور و موکب پذیرایی عاشقان امامت و ولایت در کانون پرورش فکری آشنایی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان با فلسفه غدیر است.

هم‌چنین آیینی دیگر در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری مرکز فرهنگی هنری لنجرود برگزار شد. این مراسم با حضور کودکان و نوجوانان به همراه والدین و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد و متنوع، پرده‌خوانی جذاب غدیر و اجرای سرود و طرح موضوع‌های ترویجی و آموزشی ویژه کودکان و مادران، با موضوع عید غدیر خم و اجرای مسابقه توسط گروه ستاد غدیریه همراه بود .

کارگاه کتیبه‌سازی در کانون هرمزگان

هم‌زمان با عید ولایت کارگاه کتیبه‌سازی سفالی با عنوان «نقش عشق» با حضور اعضای نونگاه و نوجوان دختر مجتمع آفرینش و با هدف آشنایی با فرهنگ و نمادهای علوی برگزار شد.

در این برنامه اعضا با استفاده از قالب‌های گچی کتیبه‌های سفالی مزین به نام مبارک حضرت علی‌علیه‌السلام، حرم ایشان، نمایی از شهر کوفه و... درست کردند.

هم‌چنین فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع فرهنگ علوی و معرفی کتاب‌هایی با این موضوع در مجتمع آفرینش برگزار شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

هم‌زمان با دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) و هم‌زمان با برگزاری جشنواره خانوادگی بازی، سرگرمی و هیجان «بازیما» با رویکرد ترویج شادی و نشاط اجتماعی در محل سالن مرکز نوآوری و نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره قشم نیز غرفه کانون در این رویداد برپا شد.

این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی از فعالان در حوزه تولید، عرضه بازی و هم‌چنین متولیان فرهنگی در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال با انجام انواع بازی‌های بومی و محلی، بازی‌های فکری، رباتیک، ریتم و گیم و... برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده بود.

کانون پرورش فکری قشم نیز با انجام بازی‌های فکری مانند دست به دست و ذره‌بین، بازی اسم و فامیل، معرفی عروسک‌های دارا و سارا، معرفی کتاب‌های کانون، ساخت نشانگر کتاب و... در این نمایشگاه حضور داشت.

برنامه «زیباترین نام» در کانون همدان

مراکز فرهنگی هنری همدان با برنامه‌های متنوع، عید غدیر را جشن گرفتند. در این میان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون همدان به همراه کانون یاران نوجوان خود فضاسازی غرفه رادیو غدیر را برای روز عید غدیر در پیاده راه بوعلی انجام داد و از صبح روز عید در این پیاده راه مستقر شد و به ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان پرداخت.

مرکز فرهنگی هنری شیرین‌سو نیز به مناسبت دهه ولایت و امامت برنامه «زیباترین نام» را در قالب طرح نامداران برگزار کرد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

در این برنامه که با حضور ۱۵ تن از اعضا برگزار شد نخست مربی مسئول مرکز درباره ویژگی‌های شخصیتی و مقام والای حضرت علی(ع) و هم‌چنین واقعه غدیر خم برای اعضا صحبت کرد و در ادامه اعضای پسر با استفاده از برش «کاغذ و تا»، نام زیبای امیر مومنان علی(ع) را به‌صورت طرح و نقش‌های اسلیمی، تذهیب و طرح های تزیینی اسلامی درست کردند.

هم‌چنین به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم مرکز شماره ۲ کانون ملایر، آیین جشنی با حضور ۱۱۰ نفر از اعضا، والدین، کانون یاران و حلقه‌های میانی در سالن کانون برگزار کرد. در این آیین بسته‌های فرهنگی و پذیرایی از میهمانان حاضر در جشن ازسوی کانون‌یاران انجام و از اعضای فعالی که در آماده‌سازی و برگزاری جشن شرکت کرده بودند، قدردانی شد.

مراکز فرهنگی هنری شماره یک همدان، شهرستان اسدآباد، شماره ۴ همدان، شهرستان رزن، شهرستان قروه، شهر سامن، شهرستان فامنین، شماره یک نهاوند و جوکار نیز برنامه‌های متنوعی داشتند.

جشن «عیدانه محبت» در کانون یزد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ غنی غدیر و تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و سیره عملی علی علیه‌السلام در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی با شعار امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی اقدام به برگزاری جشن کردند.

برهمین اساس ویژه‌برنامه شاد و متنوع «یک یا علی دیگر» با هنرمندی اعضای دختر و پسر مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ و فراگیر کانون پرورش فکری یزد با حضور اعضاء و خانواده‌ها برگزار شد.

مراکز کانون سراسر کشور عید غدیر را جشن گرفتند

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون یزد نیز جشنی با حضور ۵۰ عضو دختر کودک و نوجوان برگزار کرد.

در ادامه مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بهاباد جشن بزرگ «فهذا علی مولاه» را در سالن آمفی‌تئاتر مرکز برگزار کرد.

هم‌چنین مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون شهرستان ابرکوه با مشارکت ۳۰ عضو کودک و نوجوان پسر، اقدام به برپایی موکب کوچک سبز ولایت کرد. معرفی واقعه غدیر، قصه‌گویی، هم‌خوانی سرود «حیدر مولا مدد»، معما و لطیفه و سرگرمی، دف‌نوازی و پذیرایی و اهدای پیکسل غدیری به اعضا، از برنامه‌های این آیین بود. هم‌چنین موکب‌داران کوچک مرکز یک ابرکوه با شربت از والدین و رهگذران پذیرایی کردند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ابرکوه هم جشن غدیرانه با حضور ۳۰ نفر از اعضای پسر و در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان میبد جشن ویژه عید غدیر در مرکز با حضور بیش ‌از ۱۰۰ مادر و دختر برگزار شد.

جشن «عیدانه محبت» نیز ویژه‌برنامه مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان اردکان با حضور ۶۰ نفر از اعضای دختر کودک و نوجوان به همراه مادران‌شان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =