کد خبر: 341838
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کارگاه جذاب مادر و کودک

کارگاه بازی های ریتمیک در مرکز شماره یک بندرعباس با حضور کودکان و والدینشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان کارگاه ریتم و گیم با حضور کودکان و والدینشان در مرکز شماره یک بندرعباس برگزار شد. سمیه اسلامی مسئول مرکز شماره یک بیان کرد :کارگاه مادر و کودک یک کارگاه بسیار جذاب است، که می‌تواند ترکیبی از تمرینات ریتمی و بازی‌های شاد باشد. در این کارگاه ها ، شرکت‌کنندگان با موسیقی و ریتم حرکاتی را انجام داده و همزمان با این حرکات، ورزش می‌کنند و از بازی‌های حرکتی که بر اساس ریتم هستند، لذت می‌برند.

اسلامی افزود:این کلاس‌ها می‌توانند مزایای زیادی داشته باشند، از مزایای این کارگاه ها می توان به این موضوع اشاره کرد: حرکات ریتمی در کنار بازی‌های حرکتی می‌توانند به افراد کمک کنند تا ورزش کافی را انجام داده و بدن خود را تقویت کنند، همچنین شرکت در فعالیت‌های ریتمی و موسیقی می‌تواند بهبودی در خلق و خو داشته و احساس خوبی را در افراد ایجاد کند.

از جمله اهداف بازی ریتمیک :

-بازی ریتمیک باعث ایجاد مهارت در هماهنگی های حرکتی در کودک می شود.

-بازی ریتمیک به کودکان کمک می کند تا به درک و آگاهی کاملی از اندامهای بدن، کاربرد و ارتباط آنها با یکدیگر، فرم بدن و نظیر این‌ها برسد.

-باعث فعال شدن اراده کودک می شود.

-سرعت عکس العمل کودک را افزایش می دهد.

-مهارت های ارتباطی را تقویت می کند.

-باعث افزایش توازن، تعادل، دقت، تمرکز، اعتماد به نفس و مشارکت در گروه می شود.

-خلاقیت کودک را افزایش می دهد.

-نشاط و شادابی را به کودکان بر می گرداند.

-باعث تقویت حافظه، حواس ، ادراک و زبان می شود.

گفتنی است : در این کارگاه تک جلسه ای، کودکان با همکاری والدینشان کاردستی هایی آماده کرده و همچنین بازی و حرکات ریتمیک انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =