مسابقه کتاب‌خوانی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی/ حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی روایت‌شد

هم‌زمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق‌بشرآمریکایی، روایت حمله ناو جنگی این رژیم به هواپیمای مسافربری ایرانی در قالب مسابقه کتاب‌خوانی برای اعضای کودک ونوجوان روایت‌شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، ویژه‌برنامه‌هایی را با همراهی اعضای کودک و نوجوان برگزارکردند.

نکوداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹۰ نفر از زنان، مردان و کودکان ایرانی و غیرایرانی در حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به این هواپیمای مسافربری، از جمله  برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

برپایه این گزارش‌ها، بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور، از جمله این فعالیت‌ها بود و برهمین‌اساس، روخوانی و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با استفاده از کتاب «ایرباس۳۰۰» مدنظرقرارگرفت.

مسابقه کتاب‌خوانی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی/ حمله به هواپیمای مسافری ایرانی روایت‌شد

این کتاب که نوشته مناف یحیی‌پور است، در قالب داستان، شعر و خاطره، به مرور رویدادهای سال ۱۳۶۷ می‌پردازد و ماجرای حمله ددمنشانه ناو جنگی آمریکایی مستقر در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری ایرانی در ۱۲ تیر این سال نیز از رخدادهای مهمی است که به آن پرداخته‌می‌شود.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان هم‌چنین، با استفاده از این کتاب، به تشریح رویدادهای این حرکت وحشیانه پرداختند و مقاومت جانانه ملت مسلمان ایران و رزمندگان در جبهه‌های حق‌علیه باطل را از علت‌های این جنایت عنوان‌کردند.

اشاره به شهادت ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال در سقوط این هواپیمای مسافربری، ازدیگر موضوع‌هایی بود که موردتوجه قرارگرفت ومربیان کانون با بیان‌این‌که تمامی این جنایت‌ها در پوشش‌های حقوق بشری و ظاهری موجه صورت‌گرفته‌است، به افشای چهره واقعی کشورهای غربی، به‌ویژه شیطان بزرگ برای کودکان و نوجوانان پرداختند.

خوانش‌شعر، برپایی کارگاه‌های ادبی، نقاشی و کاردستی نیز ازدیگر برنامه‌های مربیان با همراهی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شد.

مسابقه کتاب‌خوانی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی/ حمله به هواپیمای مسافری ایرانی روایت‌شد

گفتنی‌است، ۶ تا ۱۲ تیر هرسال، هفته بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی نام‌گذاری‌شده و به‌همین‌بهانه، با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از چهره واقعی سیاست‌مداران آمریکا و کشورهای غربی پرده‌برداری‌می‌شود.

                                                                                                                                               

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =