کد خبر: 341927
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
بازدید 15
افتتاح توتستان امیرکبیر بر اساس ایده عضو پارلمان کودک کانون استان مرکزی

ایده اختصاص یک پارک در اراک به کاشت درختان توت، در یکی از جلسات پارلمان کودک توسط دینا ربیعی عضو کانون پرورش فکری استان مرکزی مطرح ، مصوب و افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، افتتاح توتستان امیرکبیر همراه با کاشت نهال توت در شهرک امیرکبیر اراک با حضور اعضای پارلمان کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

افتتاح توتستان امیرکبیر بر اساس ایده عضو پارلمان کودک در کانون استان مرکزی

توتستان امیرکبیر شهر اراک با آیین کاش نهال توت در توتستان با حضور احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ،علیرضا محمودی شهردار اراک، رئیس و اعضای شورای اسلامی و کارشناسان کانون و اعضای پارلمان کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم هر یک از اعضای پارلمان کودک همراه با مسئولین اقدام به کاشت نهال توت در توتستان امیرکبیر نمودند.

ایده اختصاص یک پارک در اراک به کاشت درختان توت، در یکی از جلسات پارلمان کودک و توسط دینا ربیعی عضو کانون پرورش فکری مرکز شماره هشت اراک مطرح و مصوب شد.

افتتاح توتستان امیرکبیر بر اساس ایده عضو پارلمان کودک در کانون استان مرکزی

پس از پیگیری لازم در پارلمان کودک جهت اجرایی کردن مصوبه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در این راستا پارک امیرکبیر واقع در شهرک امیرکبیر را که از این پس به توتستان امیرکبیر تغییر نام پیدا کرده است، به کاشت درختان توت اختصاص داده است.

افتتاح توتستان امیرکبیر بر اساس ایده عضو پارلمان کودک در کانون استان مرکزی

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در خصوص پارلمان کودک گفت: پارلمان کودک متشکل از کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی طی جلسات پارلمان کودک شهر اراک  جهت تجربه جایگاه بزرگترها و افزایش اعتماد به نفس به عنوان رئیس و دبیر و اعضای شورا  در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک نظرات خود را مطرح و پیگیر و تصویب و تا میزان تحقق مصوبات دنبال می کنند.

منصوری ادامه داد : در واقع پارلمان کودک  با هدف بیان مسائل و مشکلات و نیازمندیهای کودکان و مطالبات آنان از مسئولین شهر تشکیل شده است.

وی اظهار داشت :در پارلمان کودک اعضا با زبانی ساده و کودکانه خواسته های خود را در خصوص شهر از شهردار و دیگر مسئولین طلب می نمایند. و با فنون گفتگو آشنا می گردد ،تقدم و تأخر در بیان را می آموزند و همچنین می آموزند که برای تصمیمات بزرگ باید مشورت کرد ،رای گیری نمود و صبور بود و همچنین دفاع هم کرد و کودکان در این پارلمان احساس بالندگی و عزت نفس را نیز تجربه می کنند.

در پایان مدیرکل کانون استان بیان داشت: امروز همه مسئولان استانی گرد هم آمدیدم تا افتتاح توتستان امیرکبیر همراه با کاشت نهال توت در شهرک امیرکبیر اراک که یکی از مصوبات پارلمان کودک و ایده دینا ربیعی عضو کانون پرورش فکری مرکز فرهنگی هنری شماره هشت اراک را ارج نهاده و اجرا کنیم .

افتتاح توتستان امیرکبیر بر اساس ایده عضو پارلمان کودک در کانون استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =